14 weken +4 dagen zwanger en zooooooo moe

Hallo allemaal,

ik ben vandaag 14 weken +4 dagen zwanger en ik ben zoooooooo verschrikkelijk moe!! Ik kan 'smorgens op mijn werk m'n ogen bijna niet openhouden. Vanaf een uur of 1 tot een uur of 4 heb ik dan een opleving, maar zodra ik thuiskom, ben ik niet meer vooruit te branden en kan ik alleen nog maar slapen.

Zijn er nog meer meiden die hier verschrikkelijk last van hebben? Ze zeggen datna de eerste drie maanden de drie maanden van energie aanbreken, nou bij mij is het precies andersom!!!

Graag hoor ik jullie reacties!

Groetjes,
Koetjeukkel
 
ja is heel normaal was bij mij ook zo, maar ik ben elke dag moe en heb elke dag pijn door mijn ME dus was NOG erger tijdens mijn zwangerschap pas met 20 weken ging het een beetje weg...eventueel een middagslaapje inlassen??
 
Poeh, nog 6 weken!!! Maar als je het terugkijkt hoeveel de beeb nu groeit, is het eigenlijk ook wel logisch dat dat energie vreet aan je.

Een middagslaapje zal niet gaan lukken, werk fulltime van half acht tot vijf. En we hebben geen bedden op het werk.....
 
Bij mijn eerste was ik enorm moe vanaf week 7, sliep 12 uur per nacht (dat betekende meteen na het eten naar bed, lekker gezellig voor mijn vent...) en kwam in de ochtend mijn bed bijna niet uit. Ik had een erg drukke baan en tja, dan kom je met adrenaline nog een heel eind, maar zodra ik klaar was, ik viel op de fiets naar huis al bijna in slaap...
Dit werd pas iets beter toen ik (ivm pijnklachten) volledig in de ziektewet kwam te zitten rond 28 weken. Toen ging het een week of 6 redelijk, omdat ik iedere ochtend kon uitslapen en 13-14 uur per nacht kon slapen. Maar toen ging ik steeds slechter slapen en werd zelfs letterlijk ziek van vermoeidheid. Ik heb een nacht in het ziekenhuis gelegen met buikpijn en braken, wat bleek te berusten op pure uitputting. Dat ging weer iets beter, toen ik in de middag 2-3 uur ging slapen. Dat heb ik tot het einde volgehouden, ik sliep dus 16 uur per 24...
Ik heb dus geheel tevergeefs zitten wachten op dat moment dat je je weer 'energiek en goed' ging voelen, ik ben gewoon 9 maanden erg moe geweest.

Nu bij de 2e gaat het een stuk beter, ben wel moe, maar niet zo heftig als de vorige keer. Waarschijnlijk helpt het ook dat ik vanaf het begin al multivitamine voor zwangeren slik en iedere dag dat ik niet hoef te werken in de middag 2 uurtjes ga slapen. En waarschijnlijk is deze zwangerschap gewoon weer anders...

Mijn tips: probeer overdag te slapen, geef er gewoon aan toe en bespreek eventueel op je werk om minder te gaan werken, later te beginnen ofzo... En als je het nog niet gebruikte: multivitamines voor zwangeren!

Heel veel succes ermee! Ik weet dus hoe het voelt!

Groetjes, Karin
10+3 weken

 
Jeetje Karin, dat is ook wat zeg!! Eigenlijk een puur geluk dat je ziek thuis kwam te zitten, anders had je toch wel door uitputting thuis komen te zitten.

Heb jij toen op je werk kunnen regelen om eventueel later te beginnen of eerder te stoppen?

Het gekke is dat ik de eerste drie maanden niet zoveel last van moeheid heb gehad als nu. Het lijkt met de week erger te worden. Het is natuurlijk belangrijk goed op jezelf te letten en ik merk dat ik echt een heel kort lontje heb door die moeheid en maar 1 ding tegelijk kan.

Vandaag op m'n werk om 12 uur ziek naar huis gegaan. Althans, m'n baas heeft me ziekgemeld. Ben om half 1 naar bed gegaan en net een half uurtje wakker en nog het gevoel te kunnen slapen. Heb met m'n baas afgesproken het per dag aan te kijken. Ik probeer gewoon elke ochtend te komen werken en dan per dag te bekijken hoe ik me voel en dan naar huis te gaan als het niet gaat.

Maar toch moet ik wel zeggen, als dit het enige is waar ik last van krijg tijdens de zwangerschap, dan mag ik blij zijn. Als je andere verhalen hoort, is dit nog niets!!!

Groetjes,
Koetjeukkel
 
Hoi, hoi,

Ik ben nu niet meer zwanger (heb sinds 15 mei 2008 een zoontje), maar ook ik ben ontzettend moe geweest tijdens de zwangerschap (tot 25 weken ofzo heel erg, daarna nog, maar dan ging het beter).  De mensen  vroegen echt aan mij: wat is er met jou aan de hand?? Zulke wallen had ik onder mijn ogen. Voor de rest had ik nergens last van.
Ik ben gewoon blijven werken en toen ik thuiskwam gelijk in bed gedoken. Uit bed gekomen om eten te maken en om te eten en gelijk daarna weer naar bed.
Was niet echt gezellig voor mijn vriend.. Maar alles voor ons kindje!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)
 
Ja hoor, hier 14 weken en slaap middags dik 2 uren om vervolgens ook weer nacht van 10 uren slaap te maken en tussendoor continu moe en lamlemdig. 
 
Hoi hoi,
Hier ook. Had ik al vrij snel last van. Op het begin had ik het ook direct na het douchen, kon ik meteen weer gaan slapen. Nu nog steeds als ik heb gekookt of afgewassen heb, word ik ook erg moe. Vaak na 2 a 3 dagen werken, geeft m'n lichaam wel aan dat ik het liefst twee dagen niks wil doen en gewoon lekker wil slapen. Helaas kan dat niet, werk onregelmatig diensten in de zorg. Ben nu 18 weken, dus ben erg benieuwd of de vermoeidheid bij deze zwangerschap nog gaat stoppen.
 
Terug
Bovenaan