14 weken en niet veel slapen?

ook dit berichtje had ik al geplaatst maar kan dit ook niet meer vinden, dus beginnen we gewoon opnieuw!
Zoals de titel dus al zegt een heel wakker kindje..
echt heel veel wakker! Nooit echt een slaper geweest hoor..
wat een helder kind hoor ik vaak..zn ogen staan altijd wagenwijd open..
leuk, maar ook vermoeiend, niet alleen voor ons maar ook voor hem..
we zijn al heel erg bezig met regelmaat enz enz..
maar het blijft moeilijk hoor.. hij is nu 14 weken.

nu laten we hem 5 min huilen/schreeuwen en dan gaan we er weer even heen..dan laten we hem weer 5 min huilen en daarna gaan we er weer even heen...zo doen we het wat steeds.
soms werkt het meteen soms duurt het heel lang..

hebben meer mensen dit??herkenbaar??
misschien heeft iemand tips??? wat het is zoooo vermoeiend.
snacht komt meneertjeo ook zo vaak..

we zijn ook al bij kinderarts geweest hij heeft nu medicijnen voor reflux en bedje hebben we op telefoongidsen aan het hoofdeind omhoof gezet, ingebakerd en in een matrozenbedje omgemaakt..

heel graag reactie..weet het even niet meer..

groetjes inanna

Hoi

heel herkenbaar, helaas weinig tips. Tessa heeft 's nachts lopen spoken tot dat ze 5,5 maand was. het gaat nu steeds vaker een nacht goed, maar ook nog wel regelmatig huil avonden. Bij ons is het een stuk beter gegaan toen ze 's avonds een flesvoeding kreeg. toch met een vollere maag naar bed. Overdag slaapt ze nog weinig. "s morgens 3 kwartier 's middags meestal een uurtje. verder veel wakker, maar wel vrolijk. het hoort gewoon bij haar denk ik. We zijn met 10 weken wel naar de chiropractor geweest. ze had het kiss syndroom door de vacuum bevalling.

groetjes grietje

Wij hebben ook zo'n wakker mannetje. Inderdaad leuk, maar ook vermoeiend. Wij laten hem een kwartier huilen en dat haalt hij bijna nooit meer. Alleen soms als het warm is of als er echt iets is.
En bij de volgende poging lukt het bijna altijd wel en gaat hij slapen.
Hij komt s nachts  om 11 uur, half 4, half 7, zo ongeveer en overdag slaapt hij steeds drie kwartier. Echt heel weinig.
Ik denk ook dat rust en regelmaat goed is voor deze kinderen.
Te snel raken ze overprikkeld omdat ze alles mee krijgen.
Mijn zoontje loopt ook al 2 maanden voor in zijn ontwikkeling en hij loopt zichzelf voortdurend te frustreren. Hij is 20 weken en probeert steeds te kruipen wat nog niet echt lukt en dan gaat hij jammeren.
De hele dag door! Ik zeg steeds, rustig aan, je hoeft nog niet, maar ja hij wil zo graag!

Tja, ik denk dat we er niet zoveel aan kunnen doen, behalve geduldig zijn...

liefs Toetje

Hoi,

Het is indd wel erg vermoeiend.
Onze zoon doe ook alleen maar hazeslaapjes overdag.
's nachts slaapt hij meestal wel goed, maar een enkele keer dat we dan even een speentje in hoeven te doen en dan slaapt hij weer verder.
Meestal gaat het 's avonds ook goed, maar zo af en toe heeft hij 's avonds ook huilbuien.
Indd rust en regelmaat werkt bij hem wel heel goed.
En ook ik ga nu met yordi naar de chiropracter, omdat hij erg een voorkeurshouding had en onrustig slapen enz toen hij een paar weken oud was. Zijn woensdag geweesten ze hebben in de 1e 3 wervels van de nek een blokkade gevonden en daar wordt hij nu voor behandeld. Hopelijk slaapt hij dan straks ook wat rustiger.

Dus echte tips heb ik niet voor je. Sorry.

Liefs marielle

Da's echt vermoeiend he? Onze oudste had dat ook en met onze jongste heb ik het niet eens afgewacht en ben ik meteen met de rust en regelmaat begonnen.
Misschien kun je haar iets langer laten huilen voordat je ernaar toe gaat? 10 minuten, kwartiertje? Want misschien houd je haar nu zelf wakker doordat je steeds binnen komt, want dan blijft ze prikkels krijgen natuurlijk.
Ik denk echt dat het een kwestie is van doorzetten, hoe moeilijk dat ook is. Onze oudste wilde nooit slapen en bij 11 maanden (sorry, weinig hoopgevend voor jou nu, ik weet het) ging de knop om en vanaf toen vond ze het heerlijk om in bed gelegd te worden en ging slapen prima. Dus: volhouden, er komt écht een tijd dat het beter gaat! En laat je niet verleiden tot in slaap wiegen, rijden, in de auto, enz., want ze moeten het écht zelf leren!

Succes!

Eveline

Hoi,
Als niks werkt kan je misschien een keer bij de osteopaat langs.
Ik had zelfs andere problemen met mijn dochtertje maar na de eerst keer merkte ik al verschil.
In de folder van de osteopaat staat ook dat ze je kunnen helpen met slaapproblemen.
Daar is staat dat ze je o.a. kunnen helpen bij huilbaby's, obstipatie, voorkeursligging, aflakking van de schedel, oor- en bijholteonstreking, ADHD, ADD, hoofdpijn, buikpijn, dyslexie, dyscalculie, leerproblemen, concentratieproblemen, scoliose, heupklachten, groeipijn, slaapproblemen, buikklachten, rugklachten, gewrichtsklachten, zindelijkheidsproblemen e.d.
Er is ook een site www.osteopathie.nl

Misschien heb je er iets aan bij mij hielp het echt!
Groetjes Myranda
Moeder van Bo ook 14 weken

Terug
Bovenaan