14 weken en ????

hallo mijn zoontje is vandaag 14 weken oud, nu heb ik gelezen dat als je baby 3 maanden is hij al dingetjes vast kan houden enz die van mij doet dat nog niet, heeft iemand daar ervaring mee met een baby van 3 maanden, of komt het toch doordat mijn zoontje 5 weken te vroeg is geboren en hij wat later is met dingen

groetjes patricia

hoi patricia
de meeste kindjes van die leeftijd doen nog niet zoveel hoor.zeker geen dingen gericht pakken en vasthouden.ik werk op een kinderdagverblijf en ik heb het een kindje van die leeftijd nog nooit zien doen.hooguit een beetje tegen de babygym slaan en met de handjes zwaaien.ik weet eigenlijk niet op welke leeftijd ze speelgoed gaan pakken.ik zal er eens op letten.
groetjes kari

Hai Patricia,

Mijn zoontje is morgen 14 weken oud. Hij pakt ook nog niets vast. Hij pakt wel mijn vingers vast. Die houdt hij dan ook goed vast,maar als ik een rammelaar geef, laat hij die meteen los.
Maar mijn mannetje vindt rechtop zitten en "staan" wel erg leuk. Hij houdt zijn hoofdje al goed omhoog.

De dochter van mijn nichtje (het meisje is nu 1 jaar en 3 mnd) had dit helemaal niet. Die vond rechtop zitten en staan niets aan.

Alle kindjes zijn toch allemaal anders. De 1 doet het ene weer sneller en de ander weer wat anders.

Allemaal normaal dus.

xx Nicole

Lotta maakt ook geen enkele aanstalte iets te pakken of vast te houden (za. 14 weken), behalve mijn of haar eigen kleding tijdens het voeden. Maar dus ook niet gericht.
Liefs Irene

Laura is over 2 dgn (het is nu 1 minuut over 12) precies drie maanden en op mijn haren na waar ze vrolijk hele plukken uit trekt tijdens het rondlopen pakt ze niets, wel  slaat ze af en toe tegen de babygym. Ik vermoed dat ze die meer per ongeluk raakt dan iets anders, ze begint immers liever gesprekken met haar babygym.

Groetjes Ilona

hi

nynke pakt ook nog niks hoor, hoewel mijn ketting en de rand van mijn kleren wel favoriet zijn en niet altijd losgelaten worden....... ze was wel de afgelopen dagen wat hangerig en het toppunt was gisterenavond toen ze echt niet te genieten was en helemaal niks wilde. dus ik het boek oei ik groei erbij gepakt en dit is dus het sprongetje van 12 weken. maar daar stond dus ook bij dat ze dingen moet gaan pakken en zelfs voorzichtig rollen. nou dat doe ze dus niet.....

vanmorgen lag ze ook weer lekker in haar bedje rond te kijken toen ik om half 8 in haar kamertje kwam. dat was de afgelopen dagen wel anders, toen werd ze om 6 uur al wakker en begon ze ook meteen te schreeuwen.

dat van die groeisprongetjes klopt eigenlijk best aardig.

annemarie

hoi,
jaap is ook 14 weken. Hij vindt zijn handjes wel heel interessant en kijkt er ook veel naar, steekt ze in z'n mondje, vouwt ze samen. Als je dingen aangeeft, houdt hij ze wel vast, maar gericht pakken nog niet. Wel begint hij onze vingers te pakken als we onze hand voorhouden.
Als hij op z'n rug ligt, begint jaap benen en hoofd in te trekken en af en toe op z'n zij te draaien.
Ik maak me niet zoveel zorgen over wat hij wel of niet doet, zolang het maar een vrolijk kereltje is die goed eet en goed plast en steeds iets alerter is.
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

hallo ik kom net terug met mijn zoon uit het ziekenhuis en heb gevraagd aan de dokter hoe het zit en wanneer die gericht iets vast pakt de dokter zei met drie maanden gaan ze eerst hun eigen handen gaan ontdekken, en dat ze past echt dingen gaan vastpakken met 6 maanden dus...     groetjes en bedankt patricia

Terug
Bovenaan