14 weken zwanger en bloed verloren

Hoi,

Ik heb in deze zwangerschap en in mijn vorige zwangerschap ook regelmatig bloedverlies gehad ( heb). Nu is het op het moment even over, maar bij mijn dochter had ik het ook.
Is het veel bloedverlies of gewoon een paar druppels? Ben je net naar het toilet geweest, heb je geniest of heb je misschien sex gehad? Je baarmoeder is nu extra doorbloed en soms knapt er namelijk bij een bepaalde beweging een bloedvaatje. Dit is meestal niet ernstig! En gaat vanzelf weer over.
Ik weet niet of je ook buikpijn heb, anders zou ik voor de zekerheid wel de verloskundige bellen.

Groetjes Hanneke

Hoi,

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn vorige zwangerschap. Toen ging ik 's morgens naar de wc en bij het afvegen leek het wel of ik ongesteld geworden was. Ik heb toen de verloskundige gebeld en daar mocht ik gelijk langskomen. Ze hebben toen het hartje geluisterd en dat gelijk gevonden. De volgende ochtend ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een echo en alles was goed. Ze hebben nooit kunnen vinden waar het vandaan kwam. De eerste dag was het helderrrood en daarna nog 4 weken bruinig. Ik ben toen nog een keer voor een echo geweest maar alles was goed. Ik heb na 9 maanden gewoon een mooie en gezonde dochter gekregen.

Ik zou als ik jouw was gewoon even de vk bellen. Dat vinden ze hier geen enkel probleem en ben je ook weer gerustgesteld.

Ze kwamen bij mij zelfs toen ook nog tussendoor thuis om het hartje te horen als ik weer even onzeker was. Straks als je het kindje goed gaat voelen is het allemaal een stuk makkelijker.

ik heb de verloskundige inmiddels gebelt en heb morgen een echo.
Mocht ik nog heel veel bloed verliezen of erge buikpijn krijgen moest ik gelijk weer bellen.

Mijn broek was rood dus was wel redelijk veel vindt ik dan. maar ik houd het wel in de gaten.

Hoi meid,

Ik vloei al sinds 11 weken. De vk bleef volhouden dat er niks aan de hand was en dat het bloedvaatjes waren. Gezien hoeveel bloed ik af en toe verloor leek me dat sterk, maar goed, hun weten het toch?
Je heb morgen een echo laat de vk dan even goed naar de placenta kijken!
Na 4 weken vloeien ben ik eindelijk door verwezen naar de gyn en die kwam erachter dat ik een voroliggende placenta heb. Mijn placenta bloed dus, en dit kan heel gevaarlijk zijn. Mijn vliezen kunnen nu breken of de weeen komen op gang, omdat het bloed de baarmoeder steeds prikkelt.
Ik wil je niet bang maken, maar laat er wel goed naar kijken.
Ik besef dat ik veel geluk heb dat ik mn kindje nog heb. Nu hou ik zo veel mogelijk rust om het bloeden minimaal te houden. Zolang het kindje niet levensvatbaar is kunnen ze helemaal niks doen.
Ik voel me dus echt een tijdbom!!

Als je placenta verder goed ligt kan het volgens mij niet zo`n kwaad. maar ik had er ook dagen bij dat ik ongesteld leek.

Veel veel succes meid, en laat je het nog even weten?

Liefs, Ris, 16wkn 2dgn

Hallo,

Ik ben net naar het ziekenhuis geweest voor een echo en alles was gelukkig goed. Ik kan weer gerust ademhalen.
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Groetjes Trientsje

quote: truiter reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-04-2009 12:22:58'));

Hallo,

Ik ben net naar het ziekenhuis geweest voor een echo en alles was gelukkig goed. Ik kan weer gerust ademhalen. Ik moet het allemaal wel goed in de gaten gaan houden. Anders gaan ze het verder onderzoeken waar het precies wegkomt.
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Groetjes Trientsje

Hee meid,
Wat een geruststelling zeg! Ik neem aan dat de placenta dus ook goed ligt?
Nou geniet er nu maar van he.
Ik ben heel blij voor je dat alles goed is, ik wens niemand de zorgen toe die ik heb.

Liefs, Ris

Terug
Bovenaan