14 weken zwanger en...de baby voelen? Wie herkent dit?

<p>Hoi! </p><p>Als enorm blije mama2B van een eerste kindje, is alles nog spannend en nieuw voor mij! Ik zit heel relax achter mijn computer op kantoor en wat voel ik? Soort bubbeltjes die ploppen in mijn onderbuik, echt in mijn baarmoeder zo laag. Nee het zijn niet mijn darmen, dit is een heel ander gevoel. Nog nooit eerder gehad. Ik had iets gelezen dat als je de baby voor het eerst voelt, het lijkt op vlinders in je buik of als belletjes die ploppen. Vooral mama`s die al kindjes hebben gehad herkennen dit sneller in een vroeg stadium..... </p><p>Wie  herkent dit? Kan het echt zo zijn dat ik de kleine gup al kan voelen? Ik ben heel gevoelig hoor, ik voel(de) ook altijd heel erg mijn eisprong. </p><p>Ben benieuwd! Hoor heel graag jullie ervaringen! </p><p>Groetjes Claud! </p>

Ja hoor, dit kan prima! Als het echt anders voelt en het inderdaad voelt als een soort ploppen, dan kunnen dat heel goed schopjes zijn. Ik voelde mijn eerste kindje met 15 weken (dat was voor een eerste inderdaad al vroeg) en deze tweede voelde ik met 10 weken al (ben nu bijna 30 weken bij nummer twee). Voelde voor mij ook als soort ploppen, wat jij omschrijft. Sowieso, als je placenta aan de achterkant ligt dan voel je de baby ook vaak eerder, omdat er dan niks "voor" ligt als het ware. Geniet er maar van!

Haha oh wat grappig! Ja het is een gevoel dat ik niet herkende. Alsof er allemaal belletjes in mijn buik zaten! 
Van de week met hartje luisteren zei de verloskundige al dat het behoorlijk druk bijtje is.... Ze moest continue de doptone verplaatsen om het hartje weer te vinden.  
Mijn baarmoeder ligt heel erg naar voren en ik denk dus dus mijn placenta inderdaad dan naar achteren! Had dat inderdaad gelezen! 

Ik hoop het snel weer te voelen, heel bijzonder dit! 

Iedereen fijne zwangerschap en bedankt voor de antwoorden 

Terug
Bovenaan