14 weken zwanger en een verzakking van de baarmoeder?!

Hallo.

Ik ben bij de huisarts geweest, want er stak iets uit mijn vagina... Ze heeft gekeken en dacht dat het een opgezette baarmoedermond was. Ze heeft na het spreekuur contact opgenomen met mijn gyn en die vertelde dat het duidelijk leek op een verzakking van de baarmoeder en dat dit verder geen consequenties heeft.... ook moet het vanzelf weer overgaan.

Ik heb hier nog niet eerder van gehoord tijdens een zwangerschap.
Wel gehoord over erna! Ik heb al 1 zoontje en die wordt in sept 2 jaar. Dat was een hele zware bevalling met uiteindelijk een vacuumverlossing.

Zijn er meiden die dit ook hebben (gehad) of iemand anders kennen die het heeft???

Ik voel me er namelijk niet helemaal gerust onder.. ik vind het erg gek dat mijn kindje nu zo'n 7cm (schat ik) lager ligt dan normaal.......

Liefs Hester

Hoi Hester,
Zo, dat is ook wat! Nee, eerlijk gezegd heb ik daar ook nog nooit van gehoord, dat dat al tijdens de zwangerschap voor kan komen. En zo snel al. Heb je er ook pijn van? Wel een beetje vreemd dat een gynaecoloog  zo even via de telefoon een diagnose stelt. Kun je niet een afspraak maken in het ziekenhuis, om het eens te laten zien?
Nou, sterkte ermee. Groetjes, mama van Sven.

Hoi! Gisteren ontdekte ik hetzelfde als wat jij beschreef! Ik schrok erg, ben ook 14 weken zwanger en er stak een bobbel uit mijn vagina. Dit is mijn 4e kindje en na de bevalling van de 3e had ik hetzelfde een poosje. Met bekkenbodemspieroefeningen ging dit over. Ik ben dus nu de oefeningen aan het doen en probeer zo veel mogelijk te zitten... Wel stel je mij een beetje gerust dat de gyn. zegt dat het vanzelf over gaat. Wel een vreemde enge gewaarwording hè? Hopenlijk gaat het echt weer over zonder gevolgen...Sterkte ermee!

Hallo Hester,
Ik kwam je topic toevallig tegen en zou graag willen weten als je nog actief bent hier op het forum.
Ik hoor graag van je. Ik heb hetzelfde probleem.
Groetjes Germaine

Hi Ladies, 
Bij mij, sinds de eerste ( ben nu van de 3e 12 weken zwanger) de boel verzakt, blaas, baarmoeder en darm. 
Het ging het laatste half jaar super goed, tot van de week, toen had ik hetzelfde wat jullie omschrijven.en kon ik niet meer plassen ( baarmoeder verstopt de plasbuis). 
Wat is jullie ervaring? Hebben jullie pijn? 
Of zijn jullie inmiddels bevallen:)
Groetjes 

Terug
Bovenaan