14 weken zwanger en nog steeds beroerd.

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik heb een vraagje. Toen ik zwanger was van mijn eerste kindje had ik echt nergens last van, maar dan ook echt nergens last van. Ben 4 wkn voor mijn uitgerekende datum pas met zwangerschapsverlof gegaan. Nu ben ik in verwachting van mijn 2e kindje (14 weken), nu blijf ik beroerd en ben echt constant doodmoe. Mijn baas doet moeilijk omdat ik in de ziektewet zit voor een zwangerschap. Wie heeft hier ervaring mee??
Gr
Sas

Hoi,
Laat je baas maar lekker moeilijk doen hoor. Jij hebt het volste recht om de ziektewet in te gaan als je je beroerd voelt en hij krijgt daar gewoon geld voor, dus daar moet je je niet druk over maken. Ik weet waar ik het over heb, ik heb zelf in de ziektewet gezeten van de 9e week van mijn zwangerschap tot en met de 20e week en tot week 34 heb ik maar gedeeltelijk gewerkt. Ik was zeer ziek en kon niet anders dan op bed liggen en hopen dat het voorbij zou gaan. Het is uiteindelijk wel wat beter gegaan, maar deze hele zwangerschap heb ik me niet lekker gevoeld. Ik hoef nu nog maar twee-vier weken. Voor de misselijkheid kan ik je alleen maar de tip geven: probeer goed te eten en zorg dat je maag nooit leeg is !!! Dit hielp mij echt.
Veel succes en denk aan je kindje !
Birgit

Hoi,

Dat moet wel even wennen zijn als je bij de eerste nergens last van had en je nu zo beroerd bent. Ik ben zo iemand die gewoon bij beide zwangerschappen tot het einde toe misselijk is, maar gelukkig is het over zodra de placenta eruit is. Ik kan dus niet wachten totdat het eindelijk tijd is om te gaan bevallen.

Ik zit deze zwangerschap al sinds dat ik 11 weken zwanger ben in de ziektewet, door de aanhoudende misselijkheid en het overgeven. Pas toen ik 10 weken thuiszat en heel veel rustte werd het overgeven minder. Nu doe ik dat alleen nog als ik te druk geweest ben.

Dit kindje groeit ook niet helemaal goed dus anders was ik toch wel in de zw beland.
Bij mijn vorige heb ik tot 22 weken volledig gewerkt en toen halve dagen.
Met 29 weken moest ik stoppen met werken omdat ik weeen kreeg. Uiteindelijk heb ik 6 weken op bed moeten liggen.

Gelukkig heeft mijn werkgever er nooit moeilijk over gedaan, en de arbodienst ook niet. Deze zwangerschap hoefde ik niet eens langs te komen, alleen maar telefonisch consult.

Rot voor je dat je werkgever zo moeilijk doet. Natuurlijk is het lastig voor ze als je wegvalt, zeker als ze niet weten of en wanneer je terugkomt. Bij mij was al snel duidelijk dat ik niet meer terug zou komen tot aan mijn verlof, dat geeft aan alle kanten meer rust.

Maar laat je niet opjutten door je werkgever hoor, natuurlijk is het rot voor hun, maar voor jou nog meer. Jij voelt je niet lekker. Bovendien je werkgever krijgt gewoon door het UWV betaald omdat jij ziek bent i.v.m. een zwangerschap.

Sterkte en ik hoop dat de misselijkheid bij jou snel weg zal gaan.

Syl

Terug
Bovenaan