14 weken zwanger, maar geen hartje meer

Hallo
Sinds gisteren weet ik dat het kindje in mijn buik niet meer leeft.
Pas volgende week dinsdag mag ik terug komen voor nog een echo( al bestaat   er bijna geen twijfel).
Maar ik vind dit zo lang duren en mijn gezin lijdt er onder( ik heb 4 kinderen , drie ervan weten hoe en wat nu)
Ik loop vandaag met verhoging door het huis, weet niet wat me te wachten staat en heb de vk gebeld om te vragen of ik aub deze week al niet terecht kan. Ik wil niet afwachten tot de natuur haar werk doet. Ik wil dit achter de rug hebben.
Mijn gezin gaat nu weer voor.
Kan iemand mij vertellen wat mij te wachten staat bij een curretage als je al 14 weken zwanger bent??

Groetjes Annemieke

Lieve Annemiek,
Wat is het ontzettend K*T!!!! En dat je dan nog zolang moet wachten....
Ik kan je niet zeggen hoe een curretage met 14 weken is. Ikzelf was 10 weken dus
dat was een stuk minder ver. Maar dat ging vrij makkelijk. Ook niet veel last gehad.
Ik kan niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen!! En ik hoop dat je deze week
al terecht kan bij de gyn!
Heel veel sterkte meis,
Liefs Melanie

Hallo.

Wat ontzettend rot voor jullie.

Ik zelf ehb in 2004 een curretage gehad met 13 weken zwangerschap het kindje leefde ook niet meer.
Al was mijn kindje al met 9 weken overleden.
Ik moest ook een week wachten voordat ik geholpen werd inn het ziekenhuis met curretage en vond dit devreslijkste week van mijn leven.

Ik had nog wel alle klachten van een zwangerschap maar geen levend kindje meer.

Ik heb zelf geen lichamelijke klachten gehad na de curettage en na 7 weken werd ik weer ongesteld.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies.

jacqueline

Annemieke,

meisje wat een ellende, hoe is het nu met je?

Hoe groot is je kindje, want die curretage is natuurlijk ook afhankelijk van de grote van het kindje.

Zelf ben ik vroig jaar na 18 weken zwnagerschap bevallen (opgewekt) omdat ons kidnje daarvoor was overleden. Het is ongeveer15 a 16 weken geworden. Ik werd dus niet gecurreteerd, maar moest bevallen. Misschien kan jij ook debevalling op laten wekken zodat (zeker als je kindje net is overleden), dan kan je het nog zien en aanraken.

Sterkte meid

Miep

Hoi Annemieke,

Wat een ellende meid, erg verdrietig is dit!! Zelf heb ik dit vorige jaar gehad. met 17 weken zwangerschap bleek het kindje niet meer te leven. Omdat ze dachten dat het kleiner was ben ik gecurreteerd. In eerste instantie wilde ze me pas 3 weken later terug laten komen. Maar ik heb een week doorgelopen en toen hield ik het niet meer. Met een dood kindje in je buik lopen is héél zwaar. de vk heeft toen voor me geregeld dat ik eerder naar het ziekenhuis mocht en dus niet nog 2 weken hoefde door te lopen.

Ontzettend veel sterkte!!!!

Liefs landi

Wij kregen ook na 14 wkn zwangerschap te horen dat ons kindje niet meer was. Dit zou onze eerste zijn geweest. Inmiddels hebben we een gezonde dochter van 4 mnd. Van de curretage op zich had ik geen last. Alleen twee dagen spierpijn (ze hangen je een beetje vreemd op tijdens de operatie, zodat zij er lekker makkelijk bij kunnen). Het zou spontaan gebeuren, de miskraam, maar dit ging niet volledig. Ik heb 4 uur weeën gehad (net zo pijnlijk als bij m'n bevalling van Lieke, maar dan zonder dat je weet wat er gebeurd, niemand had me hiervoor gewaarschuwd). En daarna dus als nog een curretage. Ik heb nog steeds niet verwerkt, weet niet of dat zal gebeuren. Ik ben beter in dingen wegstoppen.
Heel veel sterkte aan iedereen die zoiets moet meemaken.

Bedankt voor jullie medeleven.
Afgelopen maandag ben ik de hele dag in het ziekenhuis geweest voor een curettage.
Ik heb het gelukkig wat kunnen versnellen, want inderdaad vond ik het geestelijk erg zwaar om met een dood kindje in mijn buik te lopen.
Ik was gewoon op en top zwanger, droeg zwangerschapskleding, omdat ik al snel uitdijdde en had alle verschijnselen nog.
Ik heb niks van de ingreep gemerkt gelukkig. Heb nu alleen spierpijn inderdaad in rug en bekken en ben aan het einde van de dag helemaal afgedraaid.
Bloeden doe ik haast niet en ik heb maar een beetje buikpijn.

Aanstaande zaterdag gaan we met de vier kinderen op vakantie naar Zeeland. Hopelijk hebben we mooi weer.
Ben nu dus druk aan het inpakken.
Met af en toe een huilbui tussendoor, red ik het best.
Hopelijk gaan de scherpe kantjes er binnenkort vanaf. Geen idee nog of ik weer zwanger wil worden, want ik moet er altijd zo veel voor over hebben. Ben namelijk de eerste drie maanden ontzettend ziek ervan, val kilo's af en het hele gezinnetje lijdt onder mijn situatie. Ik weet niet of ik dit weer wil.
Maar daar kan ik nog lang genoeg over nadenken.

Groetjes Annemieke

Terug
Bovenaan