14 weken

Hello,

Ik heb een vraagje..
Ik ben 14 weken zwanger, en was vandaag echo wezen maken en hoorde dat ik een zoontje krijg maar mijn vriendin zei kan niet want kan pas na 5 maanden!!
Klopt dit ben ik bij een kwakzwalver geweest?
Ik was ook niet erg goed hoor, erg last van misselijkheid,moehied enne soms val ik beetje weg..

Bednakt voor reacties!

Liefes

he klaartje ,

Ik weet niet of het met 14 weekjes al te zien is maar ik weet wel dat met 14 weken alles al gevormd is en dus ook een inie minie piemeltje of juist niet dus denk ik dat dat ook wel op de echo duidelijk moet zijn....

maar je zult vast nog wel meer reactie's krijgen en dan weten we het zeker..

liefs maggi

hoi,

of je dat met 14 weken al kan zien, dat weet ik niet zeker, maar wat jou vriendin zegt pas met 5 maanden dat klopt ook niet, want meestal word er met de 20 wk echo het geslacht bepaald, tenzij je het niet wil weten wat het word. en 20 wk ben je net 4.5 maand zwanger, en bij sommige is het eerder te zien. dus je hoeft echt niet bij een kwakzalver te zijn geweest hoor.

snap alleen niet wat dat te maken heeft met dat je je niet goed voelt, miss dat je je even moet melden bij je vk. want wegvallen is niet helemaal gezond.

succes.

gr. bambi
33+2 wk

hai bedankt voor jullie reacties!

Ja met me niet goed voelen dacht ik maybe dat ik daardoor   maybe niet goed alles hoorde   ofzo dat het aan mij lag haha..
Maar het is mogelijk, ik ben zo aan het twijfelen vandaar dat ik ook even hier zetten..

Bij mijn nichtje hebben ze met 11 wkn al gezien dat ze een meisje zou krijgen en nu is het met 20 wkn bevestigd...
Dus het is heel goed mogelijk dat ze het al kunnen zien...

Maar als je zekerheid wil moet je nog even wachten tot 20 wkn of een pretecho laten maken...

Groetjes Annelies

hoi, hier nog een paar stukjes die ik van internet heb gehaald.

Met een echo van 14 weken is het i.p. niet te zien (het schijnt heel zelden al wel heel vroeg zichtbaar te zijn, maar echt betrouwbaar is dat dan nog niet!)
Je kunt het op een gewone echo wel zien, maar inderdaad pas vanaf een week of 20 is dat betrouwbaarder (het blijft nog steeds zo dat het soms anders uitvalt!). Als je met 20 weken een uitgebreide echo krijgt, heb je dus wel de mogelijkheid om het geslacht te weten te komen (maar hou altijd een slagje om de arm...je zult de eerste niet zijn die verrast wordt met een jongetje terwijl je een meisje verwachte )
Je zult dus nog even wat geduld moeten hebben

Ik heb een echo gehad met 12 en een paar dagen en toen dacht de gyn ook dat het een jongen was.
met 20weken weer een echo en toen 100% een jongen.

Nu nog 8 weken geduld om te zien of het echt klopt.

Bij 12 weken zien jongens en meisjes er hetzelfde uit van onderen, maar bij jongens zit het "plassertje" hoger dan bij meisjes en een hele goede echoscopiste zou daaraan kunnen zien of het een jongen of een meisje is!
Bij een vriendin van mij is laatst nog met 12 weken een meisje vastgesteld en dat is op een latere echo nogmaals bevestigd.
Ik zelf heb een echo gehad met 15 weken en 6 dagen en toen was het heel duidelijk een jongen met balzakje en al!

Het kan dus zeker wel.

zoals je kan lezen, kan het dus wel, maar moet jue dus wafwachten tot de 20 wk echo of het nog steeds een jongen is.

succes met wachten hahaha

gr. bambi

Hoi, ergens tussen 10 en 12 weken is het kindje helemaal af en zijn dus ook de geslachtsorganen zichtbaar. Omdat het allemaal nog erg klein is en het bij een bewegende baby dan wel erg lastig is om te zien, lukt het vaak niet om het bij een eerste echo al te zien, (tenzij je die dus ietsje later hebt), maar het is dus gewoon zichtbaar! Maar de meeste baby's bewegen bij die termijnecho nogal veel, omdat ze zo lekker veel ruimte nog hebben in de baarmoeder, dus vandaar...

Ik heb bij onze echo volgens mij ook gezien wat het wordt, (volgens de echo was ik toen ongeveer 13,5 week) en ik denk gezien te hebben dat het een meisje is... (baby lag heel erg stil, duimpje in de mond en de echo was zo superhelder dat degene die hem afnam bijna lyrisch werd, :-D). We zullen zien, straks bij 20 weken,. :)

Nou is de kans, zelfs bij 20-weken echo altijd aanwezig dat de echo toch niet helemaal duidelijk was en dat het dus toch wat anders uitkomt, maar als je bay lekker stil heeft gelegen, de beentjes niet gekruist had en de echo goed helder was, dan lijkt me dat je er gewoon van uit kunt gaan dat het klopt, :-D
Gefeliciteerd dus!

Bij verschillende buro's voor pretecho's kun je vanaf 16 weken een geslachtsbepaling laten doen, dan is het dus zeker zichtbaar. Die zullen vast geen risico nemen dat ze het nog niet kunnen zien, het zou dus best kunnen dat ze het al gezien hebben.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan