15 maanden en geen avondeten willen

Het is op dit moment echt drama aan tafel. Hij wil niet zelf eten en hij wil ook niet gevoerd worden. Het zal wel een sprongetje zijn maar het is erg vermoeiend. De andere maaltijden gaan wel goed en hij drinkt ook goed maar als we aan tafel gaan voor het warme eten is het drama. Is er iemand die een goede tip heeft?

Groetjes renate

Hoi Renate,

Hier hetzelfde verhaal met onze meid van ruim 14 maanden... Overdag gaat het wel, maar haar avondeten (gewoon met de pot mee) gaat veel minder goed. De ene keer beter dan de andere keer. Maar ik weet van mijn oudste dochter (3 jaar) dat het gewoon een fase is. Ze hebben gewoon veel minder nodig nu en ze hebben in de gaten dat ze ook wat te zeggen hebben. Dus ik zou zeggen: probeer het gewoon gezellig te houden aan tafel en als ze niet willen eten? Dan niet! En er verder geen punt van maken. Wij geven trouwens wel gewoon haar toetje (die ze natuurlijk goed opeet!!!). Ik had weleens gehoord dat dat gewoon bij de maaltijd moet horen en niet als beloning gebruikt moet worden (of straf). Nou ik hoop dat je er wat aan hebt...

Groetjes,
Wendy

Hoi Renate,

Onze dochter van inmiddels twee jaar is bij tijd en wijle ook een lastige eter. Rond de periode waar jij het over hebt, was het inderdaad ook weer drama. Wij leidden haar toen nog wel eens af met een boekje. Ik weet dat het aan tafel alleen om het eten moet draaien , maar ik was al lang blij dát ze wat at. Nu eet ze over het algemeen voldoende en gebruik ik uiteraard geen speeltjes of boekjes meer. Nu draait het écht alleen om het eten. En als ze niet wil, dan maak ik daar geen punt van. Ervaring heeft me geleerd dat ze vanzelf wel weer gaat eten.

Succes!

Groetjes.

Terug
Bovenaan