Onze dreumes valt moeilijk in slaap. Of ze nu moe is of niet, het lijkt niet uit te maken.... Ze slaapt wel na enige tijd in, als wij met een hand op haar naast haar gaan staan. Nu vinden we dat op zich voor een tijdje niet zo erg. Alleen willen we haar graag leren om zelf in slaap te vallen. We denken dat dit voor haar zelf ook fijner is. Er komt in december ook een broertje of zusje. Dus ook dan lijkt het ons voor iedereen fijner. Ik ben niet van het langdurig laten huilen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb wel t idee dat ze nu in de fase zit dat ze van twee naar 1 dutje aan het groeien is. Verder heb ik ook t idee dat ze wil praten, maar dat nog niet goed genoeg lukt naar haar idee. En datzelfde geldt voor los lopen. Maar het patroon van in slaap vallen is altijd al wat grillig geweest. Van kleins af aan, dus wellicht doen wij het niet helemaal goed? Ze slaapt op een donkere kamer (rolluik) zowel overdag als s avonds. M'n schoonmoeder zei dat het misschien zou helpen om t lichter te maken. Geprobeerd, maar lijkt niet beter te gaan daardoor, eerder slechter.
Kortom, op zoek naar ervaringen en praktische tips!
Kortom, op zoek naar ervaringen en praktische tips!