15 maanden en leren zelf in slaap te vallen

Onze dreumes valt moeilijk in slaap. Of ze nu moe is of niet, het lijkt niet uit te maken.... Ze slaapt wel na enige tijd in, als wij met een hand op haar naast haar gaan staan. Nu vinden we dat op zich voor een tijdje niet zo erg. Alleen willen we haar graag leren om zelf in slaap te vallen. We denken dat dit voor haar zelf ook fijner is. Er komt in december ook een broertje of zusje. Dus ook dan lijkt het ons voor iedereen fijner. Ik ben niet van het langdurig laten huilen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb wel t idee dat ze nu in de fase zit dat ze van twee naar 1 dutje aan het groeien is. Verder heb ik ook t idee dat ze wil praten, maar dat nog niet goed genoeg lukt naar haar idee. En datzelfde geldt voor los lopen. Maar het patroon van in slaap vallen is altijd al wat grillig geweest. Van kleins af aan, dus wellicht doen wij het niet helemaal goed? Ze slaapt op een donkere kamer (rolluik) zowel overdag als s avonds. M'n schoonmoeder zei dat het misschien zou helpen om t lichter te maken. Geprobeerd, maar lijkt niet beter te gaan daardoor, eerder slechter.

Kortom, op zoek naar ervaringen en praktische tips!

Hoi,

Een tip voor het slapen wat bij mijn zoontje hielp;
In bed leggen, je gewoonlijke ritueeltje, zeggen: slaap lekker mama komt zo weer kijken.
En dan na 2 min gaan kijken, weer hetzelfde zeggen, dan na 4 min weer gaan kijken, 6min, 10 min.
Bij ons 3 avonden gekost daarna geen problemen meer.
Hij huilde dan wel tussendoor. Dit vond ik best lastig aangezien ik ook de kamer er naast zat.

Succes!! Misschien helpt het ook voor jullie ♡

Zoals de reactie hier boven is , is denk ik de enige methode. Op deze leeftijd kun je haar niet meer zelfstandig laten slapen zonder huilen. Had je rond 2a 3  maanden mee moeten beginnen. Rustig wiegen en steeds afbouwen. Maar bij 15 maanden is dat te laat. Dus zou haar niet uit bed halen maar eerst na 30 seconden huilen kijken dan na 1 minuut etc. Binnen een week slaapt ze dan wel. Kost alleen veel moeite voor jullie zelf. 

Wat vervelend dat het nog niet helemaal gaat zoals je wil, het is ook super lastig dat je dochter nog niet zelf in slaap kan vallen.
Ja, je kan dit leren, door haar te laten huilen. (Dan leer je haar echter niet dat ze zelf in slaap kan vallen, maar dat wanneer ze huilt papa of mama toch niet komen wat later echt invloed kan hebben op de mentale ontwikkeling van je kindje).
Ik snap dat het niet het antwoord is wat je zoekt, maar er is geen makkelijke oplossing. Slaap is iets wat zich op een eigen tempo ontwikkeld en dat gaat bij elk kindje anders, de ene heeft meer hulp nodig dan een ander kindje (wij volwassenen zijn ook allemaal anders :)).
Probeer het ook niet te forceren, want wanneer je dit gaat proberen raak je zelf alleen maar gestresst, wat je dochter alleen maar haarfijn aanvoeld en zelf dus ook gestresst raakt.
Het komt echt goed, ze zal het op een gegeven moment leren, wanneer zij er zelf klaar voor is!
Probeer het in slaap te helpen dan ook niet als een obstakel te zien, maar meer als een mooi moment van in verbinding zijn met je kindje.
Die eerste jaren hebben ze de ouders nog zoveel nodig, ze zal echt niet meer willen om in slaap geknuffeld te worden als ze 18 is, dan is dit namelijk echt niet cool meer haha,
Heel veel succes, je zal echt zien dat het allemaal goed komt!!

Hey, ik geloof dat het zeker nog wel kan zonder je kindje te laten huilen. Ik volg via Instagram "bureauvanslaap" en die geven omtrent het liefdevol zelfstandig slapen heeeel veel tips en adviezen!

Terug
Bovenaan