15 maanden en slaapjes

Hallo allemaal!

Mijn zoontje is 15 maandjes.. Hij doet hij super goed, slim mannetje en krijgt al veel boevenstreken haha.

Maar het slapen gaat iets minder.. overdag slaapt hij 2x.. hij is rond 8 uur wakker en geeft rond 10 uur aan weer naar bed te willen. ik laat hem dan een uurtje slapen. in de middag gaat hij dan ook weer naar bed.  maar in de avond wil hij niet voor 21 uur naar bed toe..( ik heb een vast bed ritueel. )

Dus  mijn vraag, wanneer gaat hij over naar 1x slapen of kan ik hem daar bij helpen? zodat hij in de avond gewoon lekker optijd naar bed gaat :)

Alvast bedankt!

Hai!

m'n zoon is 1,5 jaar en heeft een slaapje en die begint meestal tussen 12 en 1330. S avonds gaat hij dan weer tussen 19-20 naar bed. kan je hem s morgens niet wakker houden zodat hij dan tussen de middag goed slaapt en dan s avonds weer optijd bed gaat?

succes!

groetjes

Ik probeer hem wel eens te "rekken" maar dan word hij er niet gezelliger op.. mopperen slaan hoofd bonken op de grond.. ook al ga ik met hem zitten spelen, dat maakt geen verschil.

Ik denk dat ieder kind een ander ritme heeft. Als dit vol te houden is, is het prima. Wel zou ik denk ik de slapjes korter maken in de middag zodat hij savonds eerder moe is.

Kun je misschien ook een aantal dagen achtereen de ochtend actief inrichten? Visite uitnodigen of op visite gaan in de ochtend? Trekt hem er misschien even doorheen.
<p style="text-align: left;">Daarnaast is een vaste structuur belangrijk, hoe ziet dit eruit? Bij ons: half 7 naar boven: tanden poetsen, verschonen, pyjama, boekje lezen en naar bed. Om de dag in bad...</p>
Succes!

Terug
Bovenaan