15 maanden en slecht slapen?

<p>Sinds een aantal nachten wordt ons zoontje (bijna 15 maanden) een aantal keer per avond/ nacht wakker. Hij huilt dan heel erg en wil dan niet terug gaan slapen zonder wat te drinken. Soms werkt het drinken ook niet en blijft hij huilen. Als we zijn slaapkamer dan weer in komen dan wordt hij stil en zodra je weer weg loopt dan begint hij weer te huilen (vooral de snachts). </p><p>afgelopen zomer toen het zo warm was, kwam hij snachts ook wel eens voor een flesje. Nu denk ik: heeft hij nu aangeleerd weer een flesje te krijgen savonds/ snachts (omdat het sindsdien meer regel dan uitzondering is dat hij savond of snachts weer komt voor een sterk aangelegd flesje melk) of is het een fase in de ontwikkeling?</p><p>zijn er meer ouders die dit meegemaakt hebben rond de 14/15 maanden?</p>
 
Fase in de ontwikkeling, tandjes die doorkomen? Ik denk niet dat het gewenning is. Het klinkt meer alsof je zoontje weer even meer behoefte aan contact met jullie heeft 's nachts. Mijn dochter is 19 maanden en slaapt wisselend, soms paar keer wakker soms niet. Het is met vlagen en gaat altijd vanzelf weer over, dus gewenning zal het niet zijn. Ik ging altijd mee met waar mijn dochter behoefte aan had, dat kostte mij de minste energie. 
 
Hoi wij zitten ook in dezelfde periode. Zoontje (bijna 16mnd) slaapt overdag ook slechter en er veranderen heel veel dingen tegelijk. Hij loopt sinds een paar dagen, hij krijgt meer tanden en kiezen, zegt opeens veel meer woorden, en gaat in de overgang van 2 naar 1 slaapje. En hij wil opeens een knuffel mee naar bed. Ik zie het als een soort mega-upgrade die hij krijgt..
 
Terug
Bovenaan