15 maanden eten is struggle

<p>Al enkele maanden een beetje op de sukkel met het eten. Hij wordt heel enthousiast als hij 's avonds ziet dat de tafel wordt klaargezet, maar van zodra zijn bordje/kommetje met stukjes aardappel, groenten en vlees op tafel komt begint hij te schreeuwen en draait hij zijn gezicht weg. Als de eerste frustratie door is, dan begint hij met zijn eten te spelen met zijn handjes. Er gaat amper iets naar zijn mond, en als hij dan eens iets in zijn mond steekt spuugt hij het direct uit. Met bestek lukt het ook nog niet.Als ik hem wil helpen, dan wordt hij al helemaal boos en dan vliegt alles op de grond. Gepureerd moet hij het ook niet meer. Tips om hem toch iets te laten eten? </p><p>Ik weet ook niet goed hoe ik hiermee moet omgaan, direct alles wegnemen en hem uit de eetstoel halen, of hem gewoon laten kliederen in de hoop dat er toch iets binnenblijft?</p><p>Dankjewel</p><p> </p><p> </p>
 
Hoi,
ik herken je dilemma. Bij ons gaat het precies zo?
een dag prima andere dag helemaal niets ook geen proef hapje... 
nadeel is idd alles kan ze zelf eten behalve het avond eten. Hier lukt vork en lepel ook nog niet echt. Soms wil ze het samen proberen lepel en vork vast houden ander x gaat alles door de lucht zodra ik wil helpen. 
Helaas niet echt tips. Ik laat als ze geen hulp wil met eten maar beetje zelf proberen. En probeer en niet de focus op te leggen. Hoe meer ik probeer er een hap in te krijgen hoe meer ze niet wil. Ik zet het dan ook gewoon weg als ze niet meer wil. 
Succes☺️☺️
 
Hier een slechte eter, 21 maanden inmiddels. Wij besteden er weinig aandacht aan. De enige regel is aan tafel zitten. Of ze wat eet bepaalt ze zelf. We hebben in ieder geval weinig drama aan tafel, en ja ze eet regelmatig niks. Spelen met eten dan zet ik t bord weg. Of ze iets met haar handen of vork eet vind ik niet zo erg belangrijk nog. Ben allang blij als ze iets wil proberen. Vergeet niet dat voor kinderen veel dingen nieuw zijn. Eten schijnt best iets als iets overweldigends te kunnen voelen voor kinderen. 
 
Hier ook drama met het avond eten. Me zoon was een hele goeie eter tot een jaar. Hij is nu 21 maanden en elke avond is het een strijd om hem iets te laten eten. Zoals hierboven gezegd wors hij heel enthousiast als hij het eten ziet maar zodra hij proeft spuugt hij het uit. Ik kan hem moeilijk dwingen om te eten dus ik laat het gaan. Laatst heeft hij brocolli gegeten wat hij nooit eigenlijk wou, ik stond er echt van te kijken. Ik denk als ze wat ouder zijn dat het eten hopelijk ook beter gaat.
 
Hier was het ook een tijdje slecht, tussen 12 maanden en 17 maanden. Maar nu  met 18 maanden gaat het ineens een stuk beter! Volgens mij is die dreumesfase ook best ingewikkeld voor ze, met kiezen, sprongetjes, eigen willetje, etc. En sinds hij met lepel kan eten, gaat het ook beter. We hebben er nooit een probleem van gemaakt dat hij slecht at. Gewoon lekker met zijn eten laten spelen en als hij wat at was dat mooi meegenomen. Komt vanzelf goed. Alleen op de grond gooien mocht niet, dat werd me te gek. Zo lang ze overdag wat binnen krijgen, maakte ik me geen zorgen.
 
Hier een meisje van 19 maanden die al weken geen avondmaaltijd eet. Wat ik ook geef (pasta, rijst, aardappels, groente) NIKS gaat erin.
Ik gaf in het begin maar een boterham ofzo omdat ik vond dat ze toch iets moest eten, maar dat doe ik niet meer. Ze gaat nu heel vaak zonder eten naar bed, maar ze heeft daar echt geen last van. Ze slaapt prima. En ze heeft vetjes genoeg. Je zou denken dat ze de volgende ochtend uitgehongerd is, maar dat is ook niet zo.
Het hoort echt bij de leeftijd, geen idee wat je eraan kan doen. Dan eten ze maar niet, jammer dan. Als ze honger krijgen, gaan ze wel weer eten.
Ik geef mijn dochter wel 2x op de dag fruit omdat ze nu dus helemaal geen groentes eet. En ik zet rond 17:00 wel eens een bakje tomaten en komkommer op tafel, dat eet ze tijdens het spelen dan ongemerkt op. Maar ik forceer het niet om er een hap avondeten in te duwen. Ik bied haar elke avond weer een bord eten aan in de hoop dat ze het eet, maar tot op heden geen succes  Ze heeft gewoon bedacht dat ze het nu niet gaat doen. Zo zijn dreumessen gewoon ;)
 
Oke bedankt allemaal !! Ik ga proberen er niet te veel aandacht aan te besteden. Op de creche eet hij wel goed, dus hij krijgt genoeg voedingsstoffen binnen. 
 
Hoi, misschien is je kindje te moe om te eten.
Ik zou proberen om t avondprakje eerder aan te bieden en met jullie bv fruit mee te eten.
En verder niet te druk maken en lekker zelf blijven genieten vh eten.
Succes!
 
Terug
Bovenaan