15 maanden mogelijke afwijking heupjes

<p>Vanmorgen met mijn zoontje van 15 maanden naar het consultatiebureau geweest. Daar viel het de arts gelijk op dat hij een afwijkend looppatroon zou hebben. We zijn doorverwezen naar de orthopeed voor foto en beoordeling. Bij het consultatiebureau werd heupdysplasie genoemd en spreidbroekje. Dat was al genoeg om me van slag te brengen;)</p><p> </p><p>Zijn er hier ouders met ervaring waarbij bij hun kindje rond dezelfde leeftijd verdenking van heupdysplasie was? En hoe is de behandeling geweest?</p>
 
Ooh wat vervelend zulk nieuws.. Onze dochter had ook heupdysplasie alleen had ze dit al als baby ivm. Stuitligging en daarvoor ook een half jaar een spreidbroekje gehad. Maar hoe dat op die leeftijd zit weet ik niet..
Het lijkt me wel erg lastig op latere leeftijd omdat zo'n broekje natuurlijk een hoop beweging belemmerd. Een baby ligt alleen maar dus heeft daar dan denk ik minder last van dan een dreumes.
Probeer je hoofd een beetje koel te houden, hoe moeilijk dit ook is. Misschien blijkt het straks allemaal wel mee te vallen na het maken van de foto's! Succes ermee.
 
Dankjewel! Hoofd koel houden lukt op dit moment helemaal niet. Wachten duurt nu lang...hopen dat we gauw een oproep krijgen en meer duidelijkheid krijgen. 
Denk inderdaad dat het wel verschil maakt hoe oud een kleine is voor zon spreidbroekje en zo te lezen is het effect hiervan ook minder naarmate kindjes wat ouder zijn en wordt operatie zelfs als optie genoemd.
Er zijn hier verder geen risicofactoren aan de orde geweest, als stuitligging oid. Dus komt voor ons helemaal vanuit het niets.
 
Mijn zus was ook al ouder toen er heupdysplasie ontdekt werd, ze liep al. Mijn moeder had meer last ervan dan zijzelf. Mijn zus kon er prima mee lopen en toen ze hem niet meer hoefde te dragen was ze redelijk overstuur want niet anders gewend. 


Hoop dat dit je een beetje gerust stelt. Kinderen vinden hun weg wel!
Sterkte met afwachten, dat is vaak het lastigste. 
 
Terug
Bovenaan