15 maanden, nog steeds gek op de fles

Ons dochtertje is 15 maanden en is nog dol op de fles. Ze krijgt nu 's morgens nog 90 ml en tussen de middag ook. 's avonds een yoghurt dus aan de voorgeschreven 300 ml zuivelproducten komt ze wel.

Tussen de middag beginnen we met een beker en wat ze dan niet op drinkt krijgt ze daarna in de fles. Om toch ook het drinken uit de beker te stimuleren. Verder drinkt ze natuurlijk kruidenthee en diksap, uit een tuitbeker of een paar slokjes uit een gewone beker.

Moeten we nu gaan afdwingen dat ze de fles niet meer krijgt, Ze geniet er zo van...

Hoe hebben jullie dit gedaan?
Wenser
 
nou lekker doorgaan met de fles..wij zijn hier overgestapt op een tuitbeker rond de 12 maanden. En daarna pas over op een beker. Alleen de laatste melkvoeding nog lekker op schoot uit de fles, voor 't slapen gaan. tot hij de spenen kapot ging bijten!!
 
Nou mijn dochter wilde ineens bij 15 maanden geen fles mee... drinken met een rietje heb ik toen aangeleerd en dat vond ze toen prima. Ze is nu al ruim 2,5 en kan pas sinds kort zelfstandig uit een beker drinken.
Maak je niet druk om die fles. gewoon blijven proberen met die beker, ze willen vanzelf de fles niet meer als ze ouder worden. Het CB kan zeuren om die domme fles... meldt het gewoon niet meer... maar ga lekker door... geniet er maar van als ze nog lekker op schoot ligt...
 
hier ook hetzelfde verhaal.
Onze meid drinkt nog steeds een fles in de ochtend bij ons in bed. Deels eigen belang ik werk in de avonden en weekenden en zo kan ik het naar beneden gaan nog even uitstellen. Zo pakt ze haar 200 ml in een keer (de rest komt dan door de dag in de vorm van boter-yoghurt en kaas)

Onze dochter start al 2 jaar zo met ons de dag....het voornemen is om dit na haar verjaardag eind november word ze 2 het eens anders gaan doen. de rest drinkt ze uit een tuitbeker.
Door een afwijking aan haar ogen moet ze langer oefenen voor ze de hand oogcoordinatie op orde heeft.

Ach alles op zijn tijd!
 
Hier na z'n eerste verjaardag gewoon geen fles meer aangeboden en de melk in een tuitbeker gedaan. Nooit geen problemen mee gehad. Soms gaat de beker leeg, soms niet, maar dat mag. Hij krijgt voldoende binnen. Het is dus maar net wat je wilt. Het lijkt mij geen kwaad kunnen om nog een fles te geven als ze er zo van geniet.
 
Terug
Bovenaan