15 maanden sprong? Of gaan we hier langer last van hebben

<p style="text-align: left;">Dochterlief is 14,5 maand en zodra ze wakker wordt begint ze met wijzen en zielig "die" te zeggen. Tegen ALLES! We worden er niet goed van. </p><p>Of we nou negeren, antwoorden door te benoemen wat ze ziet, "nee" zeggen als ze iets aanwijst wat niet mag... elke keer blijft ze doorgaan. Soms is het een minuutje stil. Maar het gaat echt de hele dag door! </p><p>In de draagdoek is ff goed, mét speen in. Na 5 minuten begint ze daar ook weer "dieee" en jammeren. Even eten is is goed, voor een paar minuutjes. </p><p>Dreumesen wijzen en roepen "die", dat weten we. Maar dit is echt, echt de heeeele dag en heel zielig.</p><p>Is dit zielige gejammer en gewijs normaal? Hopelijk een fase... maar wel een korte? Of blijft dit tot ze kan praten?!!</p><p>Over het algemeen slaapt ze nog wel oke. Ze is ook de hele dag moe. En we denken dat er allemaal tanden aankomen. Dus ze is ook wel zielig. </p>
 
Is een fase! Mijn zoontje is bijna 18 maanden en heeft dit ook even heel erg gehad. Inmiddels zrgt hij natuurlijk nog steeds die en soms wilt hij iets hebben wat hij niet mag en dan is het krijsen en bleren haha. Dus die fase komt er ook aan ? jullie fase gaat dus vanzelf weer over, maar wij belanden daarna in de pre peuterpuberteit en dat is ook geen pretje (krijsend op de vloer gaan liggen omdat hij zijn zin niet krijgt). Succes!
 
Haha het ging bij ons echt op rn af en duurde wel een maandje ? succes ermee!! Zoals se zeggen ‘je krijgt er zoveel voor terug’ haha
 
Ik lees nu ineens ook weer even jouw reactie hier. Inmiddels zitten we hier bijna op een maand "ellende". Ze is van zielig aanwijzen overgestapt op huilen om alllllles. Echt alles. Ik zit met mijn handen in het haar. Ook op het kdv vinden ze haar prikkelbaar en denken soms dat ze ergens echt last van heeft. De huisarts heeft de standaard lichamelijke ongemakken al uitgesloten.
 
Klinkt heftig!
Hier weet ik ook nog dat alles die die was en inderdaad soms gefrusteerd als we niet begrepen wat die was, maar we probeerde ook echt te begrijpen wat ze bedoelde, en als we het dan goed hadden ze het juiste speelgoed oid kreeg, was ze ontzettend trots dat ze duidelijk had kunnen maken wat ze wilde.
Wellicht voelt ze zich onbegrepen omdat ze nog niet kan duidelijk maken wat ze bedoelt?
En er heerst natuurlijk ook vanalles. Mijn zoontje van 11 maanden is ook al tijden verkouden en daardoor ook een beetje uit zijn hum.
 
Terug
Bovenaan