15 maanden sprong?

Lieve mama's,

Isis is bijna 15 maanden, de laatste dagen is ze nogal van slag, om het minste of geringste piepen of zelfs krijsen. Als iets niet lukt, als ze valt, als ze iets niet mag.........hangen, huilen. Gelukkig af en toe ook lachjes. Lang zelf spelen wil ook niet echt lukken. Ik vermoed het 15 maanden sprongetje. Herkenbaar?
Overdag slaapt ze ook stukken minder,
Gelukkig slaapt ze de nachten goed door (kan mama ook even bijkomen......)

x Esther

Hoi Esther,

Heel herkenbaar....Floris kan zichzelf ook moeilijk vermaken de laatste dagen. Als hij iets niet mag of er lukt iets niet dan gaat hij heel dramatisch liggen huilen op de grond.
's Middags slapen is ook een drama (hooguit een uurtje) terwijl hij dat op het kdv weer wel goed doet. 's Nachts is het bij ons helaas ook niet geweldig (afgelopen nachten was het half 5 ). Hij wil ook heel veel op schoot zitten en lekker knuffelen (dat vind ik natuurlijk minder vervelend).

Sterkte! En ik hoop voor jou (en voor mij) en alle andere moeders met "springende" kinderen dat het snel weer voorbij is en dat wij onze lieve, blije, tevreden kindjes weer snel terug hebben.

Liefs Femke

Wat een ellende he'die rot sprongen ook hier zitten we midden in de 15 maanden sprong en ik moet zeggen ik vind dit 1 van de ergste ooit.
Eerst geloofde ik er niet zo in in die sprongen maar het is toch echt zo en ook precies wanneer dat boek het zegt heel appart.
Maar zo vermoeiend zeker nu papa vaak in de avonden werkt en ik er dus alleen voor sta
dan ben ik snel geneigd om de tv aan te zetten zoonlief ervoor en zelf op het gemakje kunnen koken want dat is de tijd dat het hier op zijn piek is.lang leve bob de bouwer.
Ja en nou ben ik ook wel een beetje aan het klagen omdat ik ook nog zwanger ben van nummer 2 en de hormonen hebben echt mijn ik over genomen dus echt veel hebben kan ik niet.

Groetjes en heel veel sterkte nog de komende weken
Debora.

oke ik denk dat ik het ook heb..
elisa is dan wel 14 maanden maar doet idd precies hetzelfde. erge is... ik vind soms mijn eigen kind niet leuk... ze is zo DWARS, en als ze haar zin niet krijgt dan wordt ze gewoon driftig. ze wil dat je de hele dag haar vermaakt... ook de nachten is ze heel onrustig. ze huilt   om de 30 minuten heel even en dan is ze weer stil.... overdag is ze erg aanhankelijk en me ritme is echt helemaal verdwenen. wat hebben jullie een beetje voor ritme?
alvst bedankt!

groetjes martine

Hier nog eentje. Elsa is ook hangerig, huilerig. Hier is het ook het sprongetje en dat valt helaas samen met tandjes en kiesjes krijgen. Gelukkig slaapt ze nu 's middags wel langer omdat het haar allemaal wel wat meer energie kost. Hopelijk is dit sprongetje snel voorbij.

Ja hoor, hier ook een hangerig, ongeduldig, jengelig kindje. Ik zal er niet teveel woorden aan wijden...men weet wel waar ik het over heb toch?

Succes weer met deze sprong!

Hebben jullie trouwens ook het idee dat de 13mnd sprong zo lang duurde? En dan nu alweer deze...!

gr Anita

Hangerig, jengelig, op schoot, van schoot.....
Steyn is ruim 14 maanden nu en ik denk dat ook zijn sprongetje begonnen is.
Maar wat hiervoor al gezegd werd, er zit maar weinig ruimte tussen de 13-maanden sprong en de 15-maanden heb ik het idee. Maar we moeten er weer even doorheen he en de kleintjes ook.

Sterkte allemaal!!

Groetjes,
Mir.

Jep hier nog 1! en weet je wat het erge is.... net 17 maanden komt er alweer een sprong aan. Dus voorlopig moeten we nog even met z'n allen

Sterkte

Carina

Terug
Bovenaan