15 maanden - wil niet meer in bad

<p>Had je er me een maandje geleden naar gevraagd, dan had ik gezegd dat onze zoon een absolute waterrat was. Dolle pret! Ook de watertafel of het zwembadje vond hij super!</p><p>Nu sinds 2-3 weken wil hij er niet meer in! Schreeuwen, roepen, tieren,... We hebben al terug het kleine badje boven gehaald, maar dat maakte geen verschil. In zijn kleine badje heeft hij tot ruim zijn 1 jaar in gezeten, dus dacht dat het misschien daaraan lag. <br />Sinds het zo'n drama is, hebben we wel zijn badje buiten niet meer kunnen uitzetten wegens te slecht weer. Want ergens ben ik wel benieuwd of dat nu hetzelfde resultaat zou zijn?</p><p>Ik lag ergens dat het normaal is dat ze op die leeftijd angstig worden. Ik kan niets bedenken van wat voor hem hier de aanleiding zou zijn geweest...</p><p>Herkennen jullie dit rond die leeftijd? Hebben jullie tips? Vanmiddag heb ik hem ingezeept, daarna in het bad gezet en tijdens het roepen en tieren hem afgespoeld. Hij geraakt wel gewassen natuurlijk, maar ik vind het wel zielig voor hem dat hij dit zo leuk vond en nu totaal niet meer!</p>
 
Dit heeft mijn zoontje ook een maand gehad rond die leeftijd. Zo uit het niets! Hier hielp het om elke keer samen te douchen/badderen. Van de ene op de andere dag was het ook ineens weer over! Succes en hou vol! ?
 
Mn zoontje van 18 maanden doet ook opeens wat moeilijker met badderen! Ging altijd al in t grote bad maar zodra we hem er nu in zetten roept hij : HEEEET! Heeeet! T is helemaal niet heet, gewoon prima temperatuurtje...
Zwemmen in t zwembad vind hij prima. En als hij in zn bad "door" is is t ook weer goed.
Vast blij dat hij Heet kan zeggen en gebruikt t voor alles wat warm voelt
 
Dankjewel voor jullie reacties!

Daarnet hebben we gedoucht, mijn man ook mee, maar beiden op de poep. Het water kwam vooral op mijn man, en M. keek in het begin vooral de kat uit de boom, zat wat verder weg terwijl ik hem waste. Daarna kroop hij beetje bij beetje dichter bij het water en begon hij terug wat te spelen met de waterstralen. Hij zag ook hoe leuk mijn man het vond. Succes dus! We gaan even verder met douche, en halen het badje er dan terug bij :). Of niet... eigenlijk maakt het allemaal niet uit! Maar het was leuk om te zien hoe hij zich terug amuseerde met/in het water.
 
 
Wat fijn dat het douchen weer wat leuker wordt en beter gaat! Douchet toch relaxter zonder een hoop geschreeuw Hahah. 
 
Terug
Bovenaan