15 weken en nu al veel rugpijn

Goedemorgen dames,

Ik ben nu 15 weken zwanger. Ik heb mijn eigen bedrijf en werk fulltime. Best pittig want het is geen kantoor baantje. Nu heb ik op sommige dagen dat iemand anders het drukste deel kan overnemen maar alsnog ben ik einde van de dag gesloopt. Ik ga smiddags altijd even de bank op maar als ik dan op sta heb ik vreselijke steken in mijn rug. Elke stap die ik maak lijkt het net of iemand een mes in mijn rug steekt. Ook de nachten kan ik niet “normaal” omdraaien in bed, dat gaat met pijn en moeite en ik wordt er altijd wakker van.

Heeft er iemand een gouden tip voor toch iets betere nachten? Fijne smeersels of niet al te zware medicatie ? Ik moet nog zo een end en mijn vriend wordt nu al moe van Mn gesteun en gekreun ?

Lieve groet,
 
Ik heb er ook last van en zou zeggen op naar de fysio! Helpt mij wel en je wilt echt niet dat het erger word of zelfs uiteindelijk naar bekkeninstabiliteit gaat.
Fysio gaf aan hoe eerder je komt met je klacht hoe beter het nog te corrigerem valt 
 
Hoi,
Ik had hetzelfde vanaf 13 weken. Veel pijn in de onderrug en uitstraling naar een of beide billen. Ben naar de fysio geweest en na 3 sessies met vooral tips ben ik weer helemaal genezen! Kan het echt aanraden, maar mocht het geen optie zijn om naar de fysio te gaan zal ik even delen wat ze tegen me zei (werkt tegen pijn van bekken instabiliteit) :
- Wanneer je zit niet je benen over elkaar doen, maar juist open/gespreid houden.
- Bij het lopen niet waggelen en je benen uit elkaar houden. Een soort Charlie Chaplin loopje krijg je dan.
- Regelmatig rusten. Vooral even op je rug liggen met je benen uit elkaar (soort van liggende kleermakerszit) is heel lekker.
Ik hoop dat je er iets aan hebt! 
 
Door mijn fybromyalgie altijd rugpijn. Tijdens de 
zwangerschap extra veel en kan er dan niks
voor nemen. 
Ik ben vandaag 23 weken zwanger en helaas
al een week gestopt met werken. 
Te veel pijn en harde buiken. 
Ik ga elke week naar de fysio, helpt niet veel 
helaas. Kruik verlicht zeker de pijn, maar geneest
het natuurlijk niet. 
Sinds vanochtend ben ik begonnen met zwemmen. 
Dit was een tip van de fysio en verloskundige. 
Je bent gewichtloos, maakt je spieren los en 
je blijft in beweging. Lopen, fietsen en sporten 
wil namelijk niet meer. 
Ik ben benieuwd, ik ga proberen elke week te 
zwemmen. Hopen dat het me wat oplevert
 
Terug
Bovenaan