15 weken zwanger en veel jeuk aan 1 borst

<p>Hoi hoi dames</p><p>Ik maak me een beetje zorgen. Ik ben nu 15 weken zwanger en heb sinds 2 a 3 weken jeuk aan mn rechterborst. Niet alleen mn tepel maar mn hele borst. Nu had ik dat van mn 1e ook maar pas aan t eind van de borstvoedingsperiode. Nu heb ik het weer en maar aan 1 borst. Mn tepel staat ook een beetje raar.. hebben hier meer mensen last van in hun zwangerschap en maar van 1 borst? Ik denk dat t iets hormonaals is maar ik kan ook het risico niet lopen dat het wat anders is.. en ik vroeg me.af of het hier veel voorkomt </p>

Oh... heb ik ook tijdje gehad... nu is weer over maar wel vervelend zeg denk dat het gwn kwaaltje is.. maar als je niet zeker bent zou ik gewoon ff naar de huisarts gaan en laten checken 

Ik ben nu 21 weken en mijn borsten jeuken ook héél erg. Soms alleen tepelhof en soms mijn hele borst. Vaak ook 2 borst. 
Ik smeer mijn borsten nu in met vaseline. Vooral na h3t douchen. Het lijkt echt veel minder te zijn dus denk echt dat het droogte is na douchen met zeep ofzo. Ook heb ik in het begin tepelzalf gebruikt. ( lanoline,) dar hielp ook maar is stugger om te smeren en toen kwam ik erachter dat vaseline ook hielp.  Mijn vk zei gewoon een kwaaltje.  Je borsten zijn druk bezig met voorbereidingen om borstvoeding te geven. Maar als je toch blijft twijfelen dan moet je je vk of ha bellen. Succes

Dank jullie dames. Ik heb t bij 1 borst en ik heb vaak al eczeem maar dit is ook eczeemachtig. Ik heb het zeker 2 jaar niet meer gehad de jeuk en nu aan 1 borst. Is wel vervelend het jeukt vreselijk. Ik denk een kwaal maar ga maandag toch even naar de huisarts.

Terug
Bovenaan