15 weken zwanger

Hallo allemaal

Ik ben h 15 weken zwanger alleen voel me er nog zo onzeker door ik ben wat zwaarder heb last van overgewicht alle dokters die zeggen van ja je overgewicht dit dat ik snap het.
Vind het wel heel lastig en mijn zelf vertrouwen is beetje omlaag aan het gaan ik let echt wel op met wat ik eet of drink..

Wie had er ook zo moeite mee als dat werd gezegd
 
Wat willen ze hier mee zeggen? Ik ben ook zwaarder, ze hebben bij mij nog nooit iets gezegd over overgewicht. Ze noemen mij zelfs een gezonde zwangere vrouw, terwijl ik wel flink overgewicht heb. Ik heb wel zwangerschaps diabetes, ook hierin steunen ze mij enorm en heb ik nog nooit iets gehoord over mij gewicht.
Laat je niet afleiden door zulke opmerkingen! Geef desnoods aan dat je het niet fijn vind dat ze dit meerdere keren zeggen. Het gaat om jouw lijf.
Probeer lekker te genieten!!

Sterkte!

Liefs
 
Alsof je er nu wat mee kan (los van gezond eten).. heb je een keus om wellicht bij een andere arts/verloskundige onder controle te gaan? Naast de normale adviezen waar je met overgewicht op moet letten, heeft het constante benoemen niet zoveel nut lijkt me. En ik snap dat het vervelend is als het steeds wordt benoemd (alsof je het zelf niet zou weten). Overigens is bij mijn verloskundige volgens mij wel een doorverwijzing naar een dietist gebruikelijk, maar volgens mij is dat niet jouw punt. Als je je niet lekker voelt bij je huidige arts, zou ik eens onderzoeken of je bij een ander terecht kunt die je wat fijner benadert.
 
Wat vervelend dat er zo op gehamerd wordt. Ik heb flink overgewicht en bij mijn eerste twee zwangerschappen (begeleid door een verloskundige) is er nooit iets over gezegd. Ja dat ik uit voorzorg getest zou worden op zwangerschapsdiabetes. Nu derde zwangerschap en wordt ik gecontroleerd in het ziekenhuis omdat het een tweeling is, is het weer maar 1 keer benoemd. Er is bij de eerste afspraak gezegd dat het goed is om te proberen zo min mogelijk aan te komen. Ik herken het dus totaal niet. Misschien is het goed om er iets van te zeggen dat je het als niet prettig ervaart?
 
Terug
Bovenaan