150 cc per kg. lichaamsgewicht per 24 uur, maar hoe vanaf 7 kg??

Hoi,

Het idee is volgens mij dat kindjes boven de 6 kg zoveel reserves zouden hebben dat ze juist behoefte zouden krijgen aan minder flessen. Vandaar tussen de 5 en 6 kg: 5x 200cc en boven de 6 kg: 4x 200cc. Mijn meissie wil ook niet minder, dus ik ben blijven hangen op 5x 200cc en tel de dagen tot haar eerste fruithapje (en ik heb besloten dat dat niet zoveel dagen meer zijn...).

Groetjes,

Eveline

Boven de zes kg. is het voor alle kindjes 1000cc. Ze schijnen zelf aan te geven wanneer ze de laatste avondfles niet meer nodig hebben, maar ik vind Joey onderhand wel oud genoeg om te proberen of hij niet meer voor de laatste fles komt. Ik geef hem nu overdag 210cc + 7 schepjes en hoop dan  dat hij vannacht doorslaapt. Volgens het cb moet je wachten  tot ze niet meer wakker gemaakt kunnen worden, maar volgens mij kun je dan wachten tot je een ons weegt.  Joey kan altijd wakker gemaakt worden...
Hooguit dat ik hem om 10 uur vanavond nog iets geef, maar ik denk dat ik hem vandaag gwoon vier flessen geef. Zolang hij ze dan alle vier wel gewoon doordringt is dat denk ik gewoon goed. Hij krijgt dan om 7 uur zijn laatste fles en slaapt (als het zoals gewoonlijk gaat)  door tot 07.00u. 's morgens.  Of zouden jullie me dit afraden??
Joey is nu 15 weken.  

Jesse en Lisa (nu 15 wkn, bijna 6 kg.) slapen sinds vorige week door van 19.00 uur tot 6.30 uur. In de weken ervoor kregen ze om 23.00 uur de laatste fles, maar steevast tussen 3 en 4 uur kwamen ze weer.
Nu laten we die weg, en voila, meneer en mevrouw slapen door. Heerlijk! Zo ben je alleen wel gelijk 2 voedingen kwijt en meer als 190 per fles drinken ze echt niet op. Dus ik loop nu ook te puzzelen, zeker met dit weer.
Gisterenochtend kwamen ze om 6.00 uur, dan geef ik die van 10.00 een kwartier eerder, en zo elke voeding. Die van 18.00 uur kregen ze om 17.30 en toen om 21.00 uur nog maar een (ze hadden prikjes gehad gisteren, dus toch wat hangerig). Toen gingen ze door tot vanochtend 7.00 uur, dus uiteindelijk toch nog 5 voedingen gekregen.

Het blijft vogelen... vooruit maar weer.

Duomama, bedankt voor je reactie, want daardoor heb ik de gok toch genomen om Joey na 19.00u niet meer wakker te maken en hebben we allebei heerlijk geslapen!!

Terug
Bovenaan