150 of 165 cc?

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Ik vraag me af hoe jullie het doen met voeding afmeten.</p><p>Als je 150 cc water met 5 schepjes nutrilon mengt , krijg je 165 cc voeding.</p><p>Maar rekenen jullie dat als 165 cc of als 150 cc??</p><p>Onze kleine van 5 weken drinkt nu veel, zeg ongeveer 7 flesjes van 165 cc... vandaag het cb er al over gebeld maar hun lijken het stug dat ie zoveel drinkt </p><p> Graag hoor ik jullie!</p><p> </p>
 
Hé! Op de verpakking staat als voorbeeld dat 90 ml water en 3 schepjes 100 ml geeft. Dus zo zou ik rekenen. Maar t komt niet zo nauw. 


De richtlijn van CB is per dag 150 x gewicht / aantal voedingen. Maar kijk goed naar je uk. Ieder kindje is anders en drinkt meer of minder. Te veel voeding kan wel buikpijn, spugen en dus huilen opleveren. Zo lang je uk tevreden is en goed groeit geen zorgen! 


Ons mannetje is 14 weken en drinkt op verzoek 5 a 6 x 150-170 bij 7 kg. Maar dat is dus echt zo verschillend per baby! 
 
Officieel reken je dat als 165cc ja, maarja.. altijd een beetje een lastig iets.
Ik vind 7x150(165)cc prima hoor. Heeft mijn dochter ook lange tijd gedronken. Als je kindje ongeveer elke 3 uur drinkt en s nachts ook nog een keer, zit je zo aan 7 voedingen idd. Mag best hoor. Is wat meer dan 'zou mogen', maar mijn ervaring is dat er weken zijn dat ze dat gewoon nodig hebben en dat het over een maand ineens anders kan zijn. Als je kindje het opdrinkt dan heeft hij het gewoon nodig.
Niet te druk om maken dat het 'teveel' zou zijn hoor. Hier is de jongste 7 maanden en drinkt nog 5/6x 180cc.. brood, fruit en groente weigert ze dus nog veel flessen. Ook meer dan 'zou mogen', maar het CB vindt het prima en ik ook. Ze krijgt er niks van ;) De ene baby drinkt nou eenmaal meer dan de ander. Maar ik vind het prima klinken wat je geeft. Je kan moeilijk zomaar een fles overslaan he, en langer rekken dan 3 uur is meestal ook niet haalbaar!
 
165 want dat is wat er uiteindelijk in de fles zit. Ik zou iemand van 5 weken geen liter per dag geven. Je moet zo rekenen het gewicht x 150 = en dat is wat ze totaal per dag mogen hebben
 
Terug
Bovenaan