15maanden alleen maar huilen op crèche

Hallo, de titel zegt het al; dreumes huilt alleen maar op de crèche (1 dag per week). Wilt niet eten, niet slapen.. alleen maar bij de begeleidsters in de armen. Helpp!
Ik herken het helemaal niet, thuis slaapt hij goed en eet zowat alles. Af en toe wilt hij eens opgepakt worden, maar echt maar een paar keer per dag.
Heb helaas geen mogelijkheid om hem ergens anders te brengen.. dus zou dit toch graag anders zien ?
hebben jullie tips? Is dit een fase?
 
Geen tips, maar op het kinderdagverblijf maakte ik me daar na de coronasluiting ook zorgen over. Maar het blijkt dat dat echt pas met kinderen vanaf 1 jaar is.
Eenkennigheid.
Bij ons kinderdagverblijf pakken ze zoiets aan door het kind rustig de tijd te geven uit te huilen bij aankomst.
 
Oeh mijn kleine man heeft dit sinds een paar weken, hij is nu net een jaar dus ik lees graag mee wat hierop terug komt. Bij ons kdv bellen ze ons namelijk op dat hij gewoon opgehaald moet worden omdat hij dan huilt, onder de noemer 'noodgeval'. 
 
Dochterlief heeft dit ook gehad, maar dat was na 3 weken zomervakantie (dacht dat het daaraan lag, maar was ook rond 14 maand). Heeft best een tijdje geduurd voor ze het weer leuk vond. Ook precies toen was er veel wisseling in personeel, favoriete juf ging weg.. gelukkig is ze nu weer gewend en gaat het prima. Hopen dat het snel beter gaat!
 
Bij ons gaat het nu trouwens ook beter! We brengen hem nu iets later zodat hij niet in de onrust van alle kindjes die gebracht worden zit en volgens de begeleidsters heeft hij nogal een ontwikkelingssprong ineens gemaakt. Hoe is het bij jou nu?
 
Mijn dochter had dit ook.
Gesprekken gehad omdat het voor de leidsters niet werkbaar was.
Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om haar naar een gastouder te doen en wat ben ik daar blij om! Ze loopt zelf naar binnen, gaat meteen spelen en er kan net aan een zwaai vanaf als ik ga.
Sommige kindjes hebben meer baat bij kleinschaligere opzet. 

 
Terug
Bovenaan