15md en klimt(valt) uit ledikantje

hallo,
mijn zoontje van 15 maand klimt (en valt dan dus) uit zijn ledikantje. na de eerste keer dat hij dat gedaan had heb ik de bodem van zijn ledikantje nog wat lager gezet(lager dus nog dan hoe het eigenlijk hoort). maar afgelopen zondag is hij er weer uitgetuimeld en heeft nu dus zijn rechter onder arm gebroken.
de komende tijd zal hij met zijn gips armpje even niet klimmen maar wie heeft er nog tips voor wat ik hier nu mee moet?
ik zie het eigenlijk nog niet zitten om hem in een groot bed te doen, ik weet (bijna) zeker dat hij daar ook uitvalt en tussendoor nog even al zijn kasten leeg trekt. hij is nogal ondernemend.
groetjes ceciel
 
verdorie, bericht plaatsen mislukt steeds.
meteen een zijkant eruit halen als je merkt dat je kindje begint te klimmen! Anders gebeuren er ernstige ongelukken, zoals je zelf al hebt gezien!
 
hoi,

ik las hetzelfde laatst nog in een ander forum.

wat die moeder daar had gedaan, was de matras op de bodem gelegd en de
opening tussen ledikant en bodem met dicht getimmert. of ik dat zo zou
doen weet ik niet.

een andere moeder gaf de tip een soort deksel te maken voor het
ledikantje. iets waar uiteraard gewoon gaten in zitten maar dat ie niet
van het bedje kan afhalen. iets wat je als ouder natuurlijk in een
handomdraai eraf moet kunnen halen. dit was ook een tip uit dat andere
forum.

succes! de mijne probeert het ook altijd maar het lukt gelukkig nog niet.

 
hai hai,

mijn zoontje van 14 mnd, is ook flink bezig met klimmen.
hij redde het welliswaar nog niet om  over de rand van het bedje te klimmen maar toch de bank en stoel is geen probleem meer voor hem.
nu hebben wij wel als voorzorg de spijlen van het ledikantje eruit gehaald twee a drie stuks is voldoende ruimte dat hij  eruit kan kruipen.
het is wel gelijk iets meer werk omdat hij nu doorheeft dat hij er zelf uitkan maar consequent blijven en hem elke keer terug leggen heeft nu wel zijn uitwerking en het is gelijk voorbereiding om zijn eerste grote bedje.

en slaapzak heeft bij sommige kinderen nut maar bij die van mij totaal niet dus  hihi


nou heel veel sterkte en liefs sadre
 
Hallo,

Heb wel eens gezien dat er een soort van verhoging van de rand aan de bovenkant van het ledikantje was geplaatst. Maar hoe je daar aan komt? Als je iemand kent die handig is, het zijn in principe maar 4 latten/plankjes met een randje onderaan, zodat  het geheel  precies in het ledikantje past. Hm, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Lastig uit te leggen, maar tegen de tijd dat die van ons gaat klimmen lijkt het me in iedergeval erg handig.
Succes,

Barbara
 
Slaapzak smaller maken bij de benen. Hij moet toch een beentje over de rand heen gooien om omhoog te komen. Als de beentjes niet ver genoeg uit elkaar kunnen, lukt hem dat dus niet meer.
 
Hoi, mijn broertje heeft dit ook weken gedaan. Hij stond bijna elke dag in de kamer in zijn slaapzak. Mijn ouders wisten niet hoe hij dit deed. Wel hoorden we elke keer gebonk voor hij er aan kwam. Na een paar weken zagen we dus hoe hij uit bed klom. Hij liet zich gewoon vallen met het hoofd vooraan. Het gebonk was dus de knal op de grond met zijn hoofd. Mijn ouders hebben hem toen een groot bed gegeven. Oh, hij is inmiddels 17 en hij heeft er niks aan overgehouden.
 
Terug
Bovenaan