16,5 maand en zo onrustig slapen!!! Help

A

Anoniem

Guest
Hallo Moeders,

Mijn zoon Tijs, is inmiddels 16,5 maand en sinds 1 week zo onrustig met slapen.
Zowel overdag als snachts. Dit zijn we absoluut niet gewend van hem, vooral snachts sliep hij altijd super goed door, nooit geen problemen gehad. Maar nu ineens word hij zomaar vreselijk overstuur wakker en is bijna niet te troosten.
Vannacht was het echt heel erg, hij heeft liggen spoken vanaf half 2 tot ongeveer 4 uur!! Pfff ik ben helemaal gebroken.

Wat zou dit kunnen zijn....verlatingsangst, bang zijn, dromen?? Zo moeilijk dat die kleine hummeltjes niet kunnen praten.
Tanden/kiezen denk ik niet, want dan heeft hij meestal wel flinke poepbroeken.
Zijn er nog meer kindjes van deze leeftijd die erg onrustig zijn??

Ik heb al zitten denken dat hij misschien oorpijn heeft maar hij kan ook zomaar weer een nachtje goed slapen....dus ja??

groetjes Daan

Hoi,
mijn zoontje van bijna 16.5 maand heeft precies hetzelfde! echt sneu als ze zielig wakker worden!
Groetjes, Mijn schatje

Marissa (ook 16,5) maand heeft een paar weken terug zo'n periode gehad en nu nog wel trouwens. Het schijnt dat de kindjes steeds meer gaan dromen en daar inderdaad wakker van kunnen worden. Marissa werd vaak pas stil als we met haar naar beneden gingen en een flesje gaven of haar bij mij in bed legden. Het gaat nu wel weer beter al is ze nog wel onrustig snachts, maar als ik dan ga kijken, slaapt ze gewoon.
Als ze oorpijn zou hebben, dan drinken en eten ze vaak ook slecht. Sterkte en hoop dat het snel overgaat.

Hoi,

Jaimey is van 31-07 en heeft hier +_ een maand last van.
Hij heeft vanaf 5 weken altijd doorgeslapen en is nu bijna iedere nacht wakker.
Ik denk dat hij aan het dromen is en daarvan zo in paniek raakt.
Hij zit dan in zijn bed te huilen.
Als ik hem meeneem naar onze slaapkamer dan ligt ie in de foetushouding op me buik te slapen , en dan leg ik hem meestal na een half uurtje terug.
En dat vindt ie goed.
Ik dacht eerst dat het ook tandjes waren, maar dat bleek toch niet het geval te zijn.
We zullen wel zien wannneer het weer voorbij is.. maar kan de gebroken nachten goed voorstellen omdat je het niet gewend bent.
Succes en ik hoop dat snel minder wordt

gr kaat

hoi hoi

ik herken het ook gedeeltelijk

sophie is nu 15 mnd en sinds 1,5 week wordt ze ook soms overstuur wakker...

ik zou idd ook graag advies willen, zie mijn topic, maar wil je nog wel even sterkte wensen...

liefs tobi

Hoi
Ik herken dit ook helemaal!!!   Mark is ook 16.5 maand, en heeft dit probleem ook sinds een maand ofzo.   Hij wordt gewoon midden in de nacht kreisend wakker, ik ga dan meestal wel snel naar hem toe, en probeer hem dan te kalmeren.   Het gebeurd ook wel dat ik dus echt naar beneden moet voordat hij rustig is.   Nu ik erop ben gaan letten, heeft hij het vooral als hij een dag of avond iets anders doet (bijvoorbeeld op visite waar hij met andere kinderen speeld).   Ik denk toch dat het dromen zijn  waar ze snachts van wakker worden.  
Veel succes ermee!!! en ik hoop dat hij bij jullie ook snel weer voorbij gaat!

Groetjes Liesbeth.

Hoi.
mijn meisje 16 mnd heeft het nu ook paar daagjes.Vanmorgen 5.45 huilend wakker.En ook onrustiger slapen.Flesje melk en toen nog half uurtje in bed,wilde er toen echt uit.
Met 15  zou sprongetje zijn  en met 17 mnd is weer een sprongetje...mijn meisje heeft altijd eerder het sprongetje....Hoop dat niet te lang duurt.
groetjes gaby

Terug
Bovenaan