16 juni eindelijk de echo maar wat doen ze dan?

A

Anoniem

Guest
een vraagje ik heb 16 juni mijn eerste echo om te kijken hoever ik ben maar een vraagje is wat ze dan precies gaan kijken,ik heb namelijk een erge lange cyclus van 40 dagen ongeveer dus ben benieuwd wat ze gaan doen,bij mijn zoontje had ik ook een echo maar die was rond 12 weken en ik weet niet of ik nu zover ben volgens mijn berekening 10 weken maar het kan ook minder zijn zei de assistent van de verloskundige omdat ik dus een lange cyclus heb.

weet iemand wat ze gaan doen bij zo n vroege echo?

groetjes, nice

Niets bijzonders, bij mijn eerste echo met 7 weken zag je een garnaal (liefkozend bedoeld natuurlijk) met een knipperlichtje (hartactie) toen met 8 weken een pretecho laten doen en me alles eens haarfijn uit laten leggen omdat de VK daar nou niet de moeite voor nam, toen heb ik alle bloedvaten zien lopen, de dooier en het maken van de placenta e.d. was erg leuk maar bij een VK ben je na 3 minuten echo en bloedprikken (bij ons) weer weg en sta je met open mond en allerlei vragen buiten, errug fijn dus NOT!

nou imd, dan heb jij een stomme vk, want zo hoord het natuurlijk niet te gaan he. is toch van de zotte dat je een pretecho laat maken met 8 weken, beetje zonde van je geld ook.

maar om ff antwoord te geven op de vraag. ze gaan als jij denkt 10 wk  te zijn waarschijnlijk eerst proberen een echo op je buik te doen, anders word het een inwendige echo. ze gaan dan aan de hand van meten e.d kijken hoe groot je uk is en dan kunnen ze vertellen hoever je bent.

miss. dat je nu al je vragen op kan schrijven. miss krijg je al veel antwoord tijdens de echo,maar dan kan je daarna altijd je andere vragen stellen e.d. anders sta je indd buiten met het idee nog niets wijzer te zijn.

succes ermee.

gr bambi. 35+2 wk

Hoi,

Het is precies zoals bambi zegt. Ze zullen eerst op je buik de echo proberen, maar als dat niet lukt zal het van onderen zijn. Daarna kijken ze inderdaad hoe groot de vrucht is en misschien zie je het hartje al kloppen (vanaf 7 weken te zien geloof ik), aan de hand van de grootte en de ontwikkeling weet je daarna hoe ver je zwanger bent. Bij ons hoorde het bloedprikken overigens niet bij de echo, dat moesten we ergens anders laten doen.

Ik hoop voor je dat je een mooie echo hebt en een leuke foto mee krijgt!

vanaf 10 weken kan het toch allang uitwendig? ik kreeg met 7 weken al uitwendige echo en je zag alles alleen door mijn idiote VK die geen tijd had vond ik het te weinig, ik wilde er lol mee hebben en heb ik een pretecho betaald die 20 euro waren het helemaal waard! Ik heb zoveel meer gezien als dat je bij een VK te zien krijgt en ook veel meer uitleg echt een soort van viering , bij mijn VK zei ze zelfs, ik zie je wel vanaf 12 weken want het is nog helemaal niet zeker dat je zwanger blijft (leuke vrouw he?? NOT DUS!!)

Met 10 weken zie je al best wat hoor!

Terug
Bovenaan