16 maanden en niet doorslapen!

Hallo, ik heb een probleem met mijn dochtertje van 16 maanden.
Ze is een poosje geleden ziek geweest, ze had een virus in haar mondje en ze had 5 dagen niks gegeten maar ze dronk wel goed.
En nu komt het dan, ze wilde 's nachts ook drinken omdat ze een zeer mondje had en omdat ze ook honger had denk ik.
En nu is die virus allang over en huilt ze een paar keer per nacht om dr flesje drinken!
Heb ze al een paar keer laten huilen maar dan word het erger, en ik heb nog een dochtertje van bijna 4 en vind het dan erg zielig voor haar als ik de kleinste laat lang laat huilen.
Heb al wel iets gevonden op internet, steeds wat minder drinken erin doen en dan moet het in 2 weken over zijn. Zou het waar zijn?
Wie heeft er misschien nog meer tips?
Ik ben erg moe omdat ik er steeds  's nachts uit moet dus ik ben het echt een beetje zat nu.

Ik hoor graag snel een reactie van iemand.

vriendelijk groeten debora
 
Hoi,

Wij hebben dit ook aan de hand gehad. Ons zoontje had een keelontsteking, en ook bij zijn buikgriep. Hij moest veel drinken, we hebben hem dan ook 's nachts laten drinken als hij huilde. Ik moet wel zeggen dat hij toen een maand of 6 was toen hij keelontsteking had en een klein jaar toen hij buikgriep had. Toen hij beide keren beter was bleef hij 's nachts huilen om te drinken, het was zo een gewoonte geworden. En we hebben hem toen uiteindelijk laten huilen. Hiermee bedoel ik dat we de kiekeboemethode hebben toegepast. Telkens wat langer laten huilen en dan naar hem toe gaan en een aaitje geven en zeggen dat het tijd is om te slapen. Ik moet ookw el zeggen dat het een aantal dagen geduurd heeft hoor.
Voor de rest kan ik je ook geen tips geven. Hoop dat er nog meer reageren, dan leer ik er mss ook nog van.

grtjs, bea
 
ik weet niet of het op latere leeftijd helpt, maar als kleintjes nog maar 2a3 maanden zijn en nog niet doorslapen word door cb ook wel eens geadviseerd om water te geven ipv voeding. dan drinken ze overdag meer... zo niet gewooon speentje of knuffellen/aai over bol vasthouden.....

succes,
nymue
 
he Nymue,

Wie wil er nou kindjes van 2 a 3 mnd per se laten doorslapen. Die zijn nog zo klein! Moet heel de wereld maar weer aan de kant omdat de ouders zo graag willen doorslapen? Wie zegt er dat ze niet echt honger hebben?

Zelf heb ik een zoon van 6 mnd, en die komt zeker nog 1 keer, maar soms ook wel 2 keer per nacht nog voor een voeding (of om even bij je te zijn). Ik haal hem uit zijn bed, geef een schone luier, neem hem bij mij in bed voor het voeden (borstvoeding), en als hij klaar is leg ik hem slapend terug in zijn eigen bed. Dit gaat prima

Liesje
 
HOI IK HEB HET ZELFDE PROBLEEM MIJN ZOONTJE IS 8 MAAND EN HEEFT OOK NOG NOOIT DOOR GESLAPEN HIJ KOMT IEDERE NACHT SOMS WEL 5 TOT 10 X HIJ LIGT BIJ ONS BOVEN IN EEN CAMPINGBEDJE OMDAT ZIJN SLAAPKAMER BENEDEN IS NOU HEB IK GEPROBEERD OM HEM IN ZIJN EIGEN KAMERTJE TE LATEN SLAPEN MAAR OOK DAT HELPT NIET HEB HEM AL BIJ ONS IN BED GELEGT EN OOK DAT HELPT NIET HIJ WORD GEWOON NOG TELEKNS WAKKER WIE HEEFT EEN GOEDE TIP VOOR ME DAT WIJ OOK SNACHTS EENS LEKKER DOOR KUNNEN SLAPEN GROETJES
 
Lieve iedereen,

ik ben blij met dit herkenbare probleem, want dan weet ik dat het niet raar is dat Merah pas sinds een maand doorslaapt en soms a en toe toch nog een nachtje bij ons in bed.

Misschien hebben sommige het al gelezen dat Kasper en ik een voor Merah herkenbaar "ritueel" hebben gemaakt om er nog meer rust in te bouwen. Maar voor ons houdt dat ook in geen TV of drukke spelletjes minimaal een uur voor ze naar bed gaat, zodat ze echt zo min mogelijk prikkels om zich heen heeft waar ze drukker van kan worden. Wanneer baby's voorbij de 11 maanden zijn, is de verlatingsangst ook al veel minder aanwezig en is het mogelijk om toch je kindje te laten liggen. Wij hebben dan nu nog het voorrecht dat we er één hebbben. Maar ik kan het heel goed begrijpen dat je kind niet wil laten huilen wanneer er nog een zus is die ook moet slapen.

Een vriendin van mij raadde mij aan om te communiceren met mijn kind wanneer ik moe en vreselijk ongeduldig was. Ik vertelde dan aan Merah dat ik het het fijn vond dat ze bij me was maar dat ze in haar stoel moest blijven omdat ik eten aan het koken was en dat ik daarna haar alle aandacht zou geven. Ik denk nog steeds niet dat ze wooord voor woord begrijpt wat ik bedoel als ik haar dit soort dingen vertel, maar door mijn stem, houding en voor al niet meer mijn gezeur (oh, wat ben je nu lastig en ik wil even wat tijd voor mijzelf) werd ze toch wat rustiger en als ze weer piepte, zei ik dat ik vond dat ze het goed deed en dat ik bijna klaar was. Het duurt even voordat je de "Gordon"(daar kwam het vandaan geloof ik) methode door hebt, maar voor ons werkt het in ieder geval wel.  

Hoop dat je er wat aan hebt,

Warme groet,

ANouk
 
Terug
Bovenaan