16 maanden huilend naar bed

<p style="text-align: left;">Ha Allemaal.</p><p>Sinds 1.5 week gaat onze zoon van 16 maanden zodra hij doorheeft dat mama de kamer verlaat krijsen. Dit doet hij alleen in de avond. Uiteindelijk valt hij na 20 min in slaap. Je hoord het steeds minder worden. Eerst zit hij rechtop en uiteindelijk gaat hij liggen met zen beertje. Zen ritme is de afgelopen weken iets veranderd. Nu denk ik 3.5 week 1 slaapje en dat gaat prima. En sinds 1 week wil hij rond bedtijd geen flesje meer. Prima dan wat water boekje lezen en naar boven. Iemand een idee of is dit een sprongetje? Het lijkt soms wat op uitproberen want hij valt zelf in slaap. Laatste tijd wordt hij in de nacht ook huilend wakker. Er zitten wel kiezen door te komen...</p>
 
Mijn dochter is nu 18 maanden, zo rond de 15-16 maanden heeft ze dit ook gehad. Niet met het naar bed gaan, maar wel in de nacht. Ze werd dan wakker, huilen. Ik erheen, speentje terug geven. Als ze dan merkte dat ik er was, ging ze staan en wilde ze eruit. Moeilijk om niet aan toe te geven, maar ik heb haar gewoon terug gelegd en weg gelopen. Was ze even heel boos natuurlijk. Na een minuutje of 10 viel ze dan wel weer in slaap. Dit gebeurde soms wel 3x op een nacht. Ik ging er steeds 1x heen om te controleren of ze dr speen nog had, daarna liet ik haar gewoon even huilen. Ze zijn zo slim, als je ze er 1x uit haalt proberen ze het steeds weer. Deze periode duurde een week of 2, toen was het over. Nu wordt ze nog een enkele keer wakker s nachts, ik haal haar er nooit uit. Speentje geven en weglopen. Ze gaat nu ook niet meer staan en smeken dat ze eruit wilt, ze weet nu dat dat niet gebeurt. Dus de volhouder wint ;) 
 
Terug
Bovenaan