16 mnd geen avondeten

<p>Onze zoon van 16 maanden eet sinds 3 weken geen warm avondeten meer. Voorheen kon hij er geen genoeg van krijgen en maakte het niet uit wat we hem voorschotelde, maar nu is het krijsen zodra we aan tafel gaan. Het maakt niet uit wat we hem geven hij weigert ook maar 1 hap te nemen. <br /><br /></p><p>We dachten dat het misschien kwam omdat er 2 kiezen doorkwamen, maar deze zijn er inmiddels door. <br /><br /></p><p>Overdag eet hij goed. 1,5 boterham smorgens, om 9:30 1 stuk fruit, 2 boterhammen smiddags en rond 14:30 1 stuk fruit. Zijn yoghurttoetje gaat er natuurlijk wel goed in. <br /><br /></p><p>Hebben jullie tips of ervaringen hiermee?</p>
 
Ja mijn dochter eet ook nauwelijks savonds. Probeer een bakje met rauwkost na haar slaapje zodat er al wat groente in zit..
 
Ik geef mn dochters ook altijd om 17.00 wat komkommer, paprika en tomaat voor de tv. Dat eten ze altijd op en zo hebben ze hun portie groente al binnen.

Mn jongste dochter is nu 17 maanden en heeft in de periode van 12-15 maanden ook amper iets gegeten in de avond. De laatste maand gaat het juist ineens weer goed. Aardappels met groente, krieltjes, en pasta en risotto gaat altijd goed. Eten we rijst, soep, nasi etc, dan kook ik voor haar apart een aardappel of ik heb iets in de vriezer.

We hebben hier altijd een doos met kartonnen boekjes aan tafel speciaal voor het eten. Zo zijn ze wat afgeleid en ligt de focus minder op het eten. Soms eten ze zelf, soms voeren we ze. Maakt dat iets uit bij jou?

Verder is t helaas ook gewoon accepteren. Dit hoort bij het leven als dreumes en op een dag gaat het weer beter. Hier heefr het ruim 3 maanden geduurd en ik weet zéker dat het gewoon dwars gedrag was. Ze ging geregeld zonder eten naar bed, ze heeft er niks van gekregen hoor :)

 
dank je wel voor jullie reacties!
 
@stepW. Helaas wil hij ook geen rauwkost meer. Ik maak nu ooit een smoothie met groenten en fruit dat hij rond 14:30 krijgt. Zo krijgt hij toch nog een beetje groenten binnen. 


@zweeuwsmeisje, fijn dat jullie meisje weer goed eet. Voeren of zelf eten maakt niks uit. Uit de kinderstoel en op schoot eten ook niet. Afleiden met een boekje hebben we nog niet geprobeerd, dat gaan we eens doen. Bedankt voor je tip!
 
Wij hadden dat ook ff met ons zoontje toen 1.5 jaar. Eerst van 1 broodje smorgens na 1.5 en dan idd fruit smiddags van 1.naar 1.5 broodje en toen ook geen avondeten meer willen. Na week besloten toch weer smorgens naar 1 broodje. Stuk fruit en dan weer 1 broodje en het eet voor 2 kindjes weer avondeten en toetje gaat ook super dus misschien overdag iets minder geven kijken wat er dan gebeurt? Kan ook uitproberen zijn. Hier werkte het wel ieder geval. Succes!
 
Ja wat hierboven gezegd wordt klopt ook wel. Mijn dochter eet 1 boterham als ontbijt en 1 als lunch. Zelfs mn dochter van 3 eet vaak maar 1 boterham. Meer gaat er niet in, ze hebben gewoon genoeg en redden het er prima op. En ze zijn rond 17.30 dan wel echt hongerig, dus dat komt goed uit met het avondeten:)
 
Terug
Bovenaan