16 weken controle

Hallo allemaal,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar! En gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik ben nieuw hier op het forum en ook uitgerekend in juni. Om precies te zijn op 21 juni :) Leuk om jullie verhalen te lezen en zelf ook te kunnen posten.
Ik mag morgen voor de 16 weken controle. Ik heb begrepen dat er geen echo gemaakt wordt nu (helaas). Alleen de bloeddruk/gewichtcontroles en het luisteren naar het hartje. Ik zal zo blij zijn om het hartje weer te horen. Ik geniet namelijk wel van mijn zwangerschap, maar heb ook erg last van onzekerheid (ondanks dat de 1e echo super was!). Ik ben toch wat bang dat het hartje gestopt is met kloppen ofzo. Ik lees ook dat een aantal van jullie duidelijk hun baarmoeder kunnen voelen. Ik vind dat zelf best lastig eigenlijk. Ik heb nog nooit een platte buik gehad en pas eigenlijk nog steeds wel in mn eigen broeken (s'avonds is mn buik echter wel boller, vlak onder mn navel en dan heb ik graag mn losse huisbroek aan). Ik vraag me ook wel af of de verloskundige dan wel makkelijk de baarmoeder kan onderscheiden van mijn toch al dikke buik.
groetjes

Reken maar dat de vk het wel kan hoor, die zijn zo ervaren die weten precies waar ze moeten voelen en wat ze moeten voelen. Laten wij, moeders, dat maar achterwege laten want je wordt er zo onzeker van.
Natuurlijk ben je onzeker of je kindje nog wel leeft, je voelt het immers nog niet en dan is 4 weken wachten een lange tijd. Maar de kans dat alles goed is is erg groot en het duurt niet lang meer voordat je je baby gaat voelen en dan heb je elke keer de bevestiging dat het nog leeft en dat is erg fijn.

geniet morgen van het geluid van het hartje en probeer de zorgen los te laten door veel afleiding te zoeken!

Dank je wel bloempje :) Tsja, eerste zwangerschap he. Het is zo bijzonder en zo spannend. Voor die 1e echo durfden we ook niet blij te zijn eigenlijk. Toen we de echo gehad hadden wel hoor (ook al wat kleertjes enzo gekocht), maar ik ben nu wel weer toe aan wat bevestiging. Ik probeer me ook vast te houden aan de gedachte dat het vaker goed gaat dan fout. Het kindje is zo ontzettend welkom!!

Waarschijnlijk is het bij de controle ook hartje luisteren, dus dan heb je hopleijk meteen meer bevestiging dat het oke zit. Het is voor mij ook de eerste, dus ik kan je onzekerheid wel begrijpen, hoor!!

En uiteraard ook de beste wensen en gefelciteerd met de zwangerschap!!

Onzekerheid is logische heb ik ook en is ook de eerste zwangerschap! Bij mij voelde de vk ook precies waar het zat heb zelf ook zitten voelen maar ook ik kan niks voelen haha! Ik laat dat maar lekker aan de vk over,... Wij hebben over 2 weken de 20 weken echo helemaal spannend denk als dat oed is dat je weer wat opgeluchter ben maar denk dat je sowieso 9 maanden je wel zorgen maakt,,, m'n moeder zei altijd vanaf dag 1 dat je zwanger bent zul je de rest van je leven zorgen maken en denk dat ze idd gelijk heeft haha!

Probeer toch zoveel mogelijk te genieten! En veel plezier bij weer het hartje luisteren.., blijft iedere keer weer zo mooi!

dat wou ik ook zeggen sheila 5. altijd maak je je wel zorgen om je kind. voor mij is de 2e zwangerschap, maar ben elke keer weer blij als alles goed is bij de controle. ik kan de baby's wel een beetje voelen en draag al positiekleding, ben ook 16 weken. geniet er inderdaad van en probeer je zo min mogelijk zorgen te maken. succes op de controle.

Dank jullie wel! Heb het hartje weer gehoord :) Luid en duidelijk hihi. ook de stand van de baarmoeder was goed zei ze. Alleen heb ik zelf een wat te hoge bloeddruk, dus dat is minder leuk. Moet volgende week donderdag weer even terugkomen om nog een keer te meten.. Als hij nog hoger wordt moet ik van de verloskundige overstappen naar de gyneacoloog. Ach ja, ik maak me er maar niet te druk om, want dat is niet bevordelijk voor mn bloeddruk..

Terug
Bovenaan