16 weken en al 5 Kilo aangekomen...

Hallo meid,

In mijn ogen is dit niet veel hoor voor de zwangerschap. Bijmijn vorige zwangeerschawas ik totaal ongeveer 20 a 25 kilo aangekomen. Had maatje 38 en heb weer maatje 38 terug!

Wel ben ik nu weer zwanger en we zullen zien wat het deze keer gaat doen!

Groetjes

Diarich

Dat gemiddelde van 12 kg is niet meer dan dat, een gemiddelde... Dat betekent dat er vrouwen zijn die 8 kg aankomen en vrouwen die 30 kg aankomen. En dat wil ook niet altijd iets zeggen over wat er blijft 'hangen' na de bevalling. Ik was na 10 dagen alweer op mijn oude gewicht (helaas niet in mijn oude figuur, ha ha!).

Zolang je gezond eet en jezelf niet volstopt met snoep, chocolade en snacks, dan loopt het volgens mij wel los. En tja, in het ergste geval moet je na de bevalling wat moeite doen om wat kwijt te raken. Is ook geen ramp toch?

Het is niet voor niets dat verloskundigen gewicht niet meer hoeven bij te houden, er niets meer mee 'doen'. Het zegt niets over gezond/ongezond in de zwangerschap...

zolang je gezond eet en lekker beetj blijft bewegen kan je er niets aan veranderen, echt niet gaan lijnen hoor!! ik ben 30 kilo aangekomen en at net een boterham overdag en verder niets en nog kwam ik 2 kilo per week aan ofzo (ook heel veel vocht gelukkig)

Bedankt voor jullie reactie...

Natuurlijk ga ik niets aan de lijn doen!! Maar ik merk dat ik in de ochtend meer brood eet ivm de misselijkheid dan dat ik eerst deed. Tja, het helpt dus moet ik kleine beetjes blijven eten. Verder eet ik volgens mij heel normaal. Mijn start gewicht was 69.8 en ik ben maar 1.62 cm. Dus was ik eigenlijk wel benieuwd hoe andere rond de 16 weken aan gewicht zijn bijgekomen. Uiteraard is een ieder van ons uniek...

Terug
Bovenaan