16 weken en geen hartje gehoord met doppler

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>ik weet dat een doppler je gek kan maken als je het hartje niet kan vinden maar maak me toch wel zorgen. <br />vrijdag had ik nog zijn hartje gehoord en vandaag heb ik niks kunnen horen. Heb ook geen last van misselijkheid of extreem moe</p><p>is dit normaal en kan iemand mij geruststellen? Pfff ben nu 16 weken</p><p> </p>

Niemand anders dan je verloskundige kan je gerust stellen. Als je je zorgen maakt, contact opnemen. Snap het goed hoor, maar zo maak je jezelf helemaal gek. Succes!

Dit is de reden dat verloskundigen het gebruik van een doppler thuis afraden.. bij deze termijn is het soms voor de verloskundige al lastig om goed de hartslag te vinden laat staan thuis door een onervaren persoon. Ik zou je er niet ongerust door maken. Misschien morgen even de verloskundige bellen dat zij even voor je kunnen luisteren?

Bij mij hielp het om goed op mijn rug te liggen en dan rustig nog een de hele buik langs te gaan. Vaak vond ik hem dan wel,maar kon gerust een minuut of 5 duren!

Wat bcw idd ook zegt

Ik ben nu 30 weken zwanger en onze kleine meid krijgt ze bijna nooit met de doppler goed te pakken omdat ze zoveel beweegt. Bij mij luistert ze dan meer naar de hartslag in de navelstreng dan zit het vaak ook wel goed en aangezien dat ze ook enorm veel beweegt tijdens de controle ook niet direct zorgen zeg maar.

Thuisgebruik van doppler maakt in veel gevallen alleen maar onzeker. Maar als je niet vertrouwd lekker je vk bellen. Daar zijn ze voor

Dankjewel voor jullie reacties!ik weet wel dat ik hem even niet meer ga gebruiken en ben ook bang voor de schade wat ook op het internet staat dat je hem niet te vaak mag gebruiken en durf het nu ook niet meer?

Terug
Bovenaan