16 weken en opeens weer nachtvoeding?!?

mijn zoontje is vandaag precies 16 weken oud en het gaat hartstikke goed, alleen sinds vorige week( hij was dinsdag 15 weken) word hij `s nachts steeds vaker wakker en wil weer een nachtvoeding.
hiervoor kreeg hij om 20.00/20.30 zijn laatste fles en sliep dan tot ongeveer 04.30 en als hij dan zijn speentje kreeg sliep hij door tot 07.00, maar dat is dus veranderd sinds hij 15 weken is, nou is mijn vraag heeft iemand hier ook ervaring mee en zo ja hoe lang duurd die periode, ben namelijk aardig op aan het raken omdat het nu soms wel 5/6 keer is dat ik of mijn vriend eruit moet om hem te troosten of om hem zijn voeding te geven als het echt niet meer te rekken is.
lang verhaal maar hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 



Hoi Samantha,

Het zou een sprongetje kunnen zijn, dan gaan ze ook vaak een stapje terug naar af. Even terug naar mama zullen we maar zeggen.
Ik zou ook zeker niet gaan rekken. Honger is honger, dan ben je langer druk met heen en weer lopen dan als je gelijk de eerste keer een fles maakt dan kan de hele family weer snel slapen!  
Mijn kraamhulp zei destijds: een hongerig kindje moet je 's nachts niet gaan plagen met speentjes oid die wil gewoon eten!
Wij hebben geluk gehad en hoefden er na 4 weken niet meer uit 's nachts. Maar juist nu (hij is bijna 15 maand) als hij wat verkouden of niet fit is door bv tandjes  en dus weinig eet met de warme hap wordt hij vaker waker 's nachts.. Ik weet je bent snel geneigd te denken dat je hem dan ergens aan gaat wennen maar onze ervaring is nu wel dat áls hij wakker wordt dat het 9 van de 10 keer van de honger is. Dan wordt er dus ook gelijk een fles pap gemaakt.
Ook als hij een uurtje erna bv weer wakker wordt en hij pakt weer een fles aan mag hij hem gewoon weer hebben. Dit gaat nu de laatste maand wel eens zo en wij merken (gelukkig) niet dat hij het "er om gaat doen" Dus dat we hem verwennen. Er zijn ook héél veel nachtjes dat meneertje gewoon héérlijk doorslaapt dus....... om een lang verhaal héél kort te maken: gewoon gelijk wat geven en hopen dat dit zeer snel voorbij gaat!

Groetjes en veel sterkte!
Saskia
 
Hoi,

Ben het met Saskia eens. Ik gaf ook gelijk de borst (want geef borstvoeding) als de jongste wakker werd. Ze dronk dan een paar minuten flink en ging weer verder slapen en ik dus ook.  Bij mijn oudste deed ik dat ook en ik kan zeggen dat ze er niet aan wende. Er zijn gewoon periodes (door ziekte, tandjes etc) dat ze 's nachts wakker zijn en echt willen drinken. Met rekken ben je de hele nacht bezig, dan dat je je baby gelijk te drinken geeft.
 
Hoi,

Dat is idd heel normaal hoor zeker met 15-16wk, ik heb altijd bv gegeven en dan kwamen ze ook extra, ze maken rond die leeftijd weer een sprongetje, gewoon lekker een flesje, daarna weer heerlijk slapen! Dit duurd meestal wel een antal dagen/week maar meestal slapen ze dan weer in hun oude ritme door!
Dit zal nog wel vaker voorkomen, maar proberen met de speen heeft vaak geen zin.

Succes gr MJ
 
dank jullie voor de reacties, merk dat hij nu meer naar zijn speeltjes ligt te grijpen en meer op dingen en geluiden reageerd, dus zal inderdaad een sprongetje zijn.
dat sprongetje komt toch pas met 19 weken ongeveer, tenminste dat kreeg ik van een vriendin te horen? vanacht was het ook weer bal, kon hem om het uur gaan troosten en heb hem 3 keer een voeding gegeven, ben zo blij als die rotsprong voorbij is.
 
Terug
Bovenaan