16 weken en zo onzeker!

Hallo,
wie kan me een beeetje gerust stellen? Ik ben na 2 missed abortions (10 en 12 weken) nu bijna 16 weken zwanger. Het lijkt allemaal goed te gaan, de baby had 3 weken terug op de echo nog de juist lengte en de VK zei 2 weken terug nog dat het er allemaal goed uit zag, en konden we het hartje horen. Ze gebruikt geen echo, maar checkt m'n buik met haar handen. Hoe goed kan ze dan voelen of alles goed gaat daarbinnen?
Ik ben heel erg onzeker en bang dat het babietje weliswaar een hartslag heeft, maar dat ie bijvoorbeeld niet goed genoeg groeit. Ik zou het liefst voor de zekerheid een echo willen, maar zonder medische reden doet mijn VK dat niet. Ik kan m'n baby nog niet voelen, dus ik moet er maar gewoon vertrouwen in hebben dat het goed gaat. Maar dat vertrouwen vind ik heel lastig.
Zijn er meer meiden die dit hebben? Hoe gingen jullie met deze onzekerheid om? Ik kan pas weer over 2 weken bij mijn VK terrecht en ik ben bang dat ik ga zitten stressen tot die tijd....

lfs anoniem

Als je zo onzeker bent, is het begrijpelijk dat je het moeilijk vind om ervan te genieten. Als ik jou was zou ik dit zeker met je verloskundige bespreken,zij zal hier best begrip voor hebben. Verder is het niet zo dat je op een echo alles kan zien, maar als je denkt dat je je er beter bij voelt om nog een keer te kijken kun je altijd naar een pretechobureau gaan, daar kijken ze heel uitgebreid naar je kindje.

Succes ermee.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje vreemd dat je vk geen echo gebruikt, zeker na een missed abortion (heb er zelf ook een gehad) is het bijna standaard dat je en eerder mag komen en direct een echo krijgt om je gerust te stellen, zelf kon ik al met 6 weken bij mijn vk terecht.
Ze kan, zeker zo vroeg in de zwangerschap, niet door alleen te voelen constateren of het kind goed groeit, hoewel de afmeting van je baarmoeder natuurlijk wel een indicatie is, zeker in combinatie met een goede hartslag (ik ga er even van uit dat ze wel een doptone gebruikt)
Je hebt recht op een echo, leuk voor je vk dat ze bepaalde principes heeft hoor, maar laat ze daar iemand anders mee lastig vallen
STRESS IS GENOEG REDEN VOOR EEN MEDISCHE INDICATIE, echt, zeker na 2 miskramen
weigert je vk, laat je dan door je huisarts doorsturen naar een gynaecoloog, deze zal je zeker helpen.
succes

Ik zou ook gewoon echt wel erop staan dat je een echo kunt krijgen. Nu heeft een verloskundige er natuurlijk wel verstand van en als het hartje goed klopt dan kun je er echt wel vanuit gaan dat alles goed is met de kleine. Kijk er kan natuurlijk altijd iets mis zijn en ik kan me voorstellen dat ze niet bij iedereen daarom een echo laten doen, dan wil ik ook iedere 4 weken wel een echo. Maar als er zoals bij jou een voorgeschiedenis is, zou ze het toch best wel even kunnen doen.

Ikzelf zou er ook op staan hoor om een echo
Tuurlijk moet je de vk wel vertrouwen maar jou gemoedstoestand is ook van belang hoor
Kom je er niet uit je je vk ga dan gewoon naar een andere
Bij mijn eerste kindje had ik ook een vk die totaal niet bij mij paste en toen ik zwanger was van de tweede en toen een ander gekozenhad zag ik eht verschil pas
Nu bij ons derde kindje ben ik nergens meer bang voor en vertrouw ik volledig op de vk maar wil straks wel met 20 weken een echo
Ik zou je aanraden om daar goed overna te denken en eventueel een pretecho te nemen je heb er ook die 3D zijn en die zijn nog harstikke mooi ook om naar te kijken
Succes

Ik heb gehoord dat het niet zo goed is voor jou en de baby om je zo druk te maken. Als jouw vk verstandig is stuurt ze je dus wel door, al is het alleen maar om ervoor te zorgen dat weer een tijdje zonder spanningen zit. Ik maak me ook wel veel druk maar ik heb nog geen miskramen achter de rug, ik denk dat ik me ook goed druk zou maken in jou geval. Probeer je vk ervan te overtuigen dat je jezelf veel te druk maakt en als ze het dan nog niet voor je wil doen is het misschien goed om een andere vk te zoeken? Succes ermee!

Terug
Bovenaan