16 weken opeens helder slijmverlies, nu al verlies slijmprop?

Beetje gek vraagje misschien. Net met het afvegen na het toilet gaan,  zat er veel helder slijm op het toiletpapier. Ik ben nu 16 weken zwanger en heb wel afscheiding, maar niet zoals dit. Vorige zwangerschap heb ik dit ook niet gehad. Het is een beetje zoals ik had op mijn vruchtbare dagen tijdens mijn cyclus.

Vorige keer heb ik geen slijmprop verloren, d.w.z. heb niets gezien wat erop lijkt en ik ben gewoon erg verbaasd. Zou dit al de slijmprop zijn, beetje erg vroeg lijkt me.

Hebben meer mensen veel helder slijm verlies en is dit dus normaal.
En voor de mensen die al een slijmprop verloren zijn, is dat helder slijm (beetje taai, sorry nu wordt het echt een beetje ranzig) of is het anders?

Ik hoor het graag. Maandag moet ik naar de VK dus dat komt goed uit, kan ik meteen even informeren.

Hoi Nienke,
ik heb sinds mijn zwangerschap ook meer last van slijmverlies en dat zie  ik ook vooral na het plassen. je baarmoeder produceerd nu meer slijm en dus verlies je ook meer. maar je kan het natuurlijk altijd even navragen bij je vk....

groetjes,
sara

Hoi Nienke,

Ik denk niet dat dit je slijmprop is hoor!!
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik mijn slijmprop verloren met 40 weken en   3 dagen en ik kan je zeggen daar kun je echt niet om heen, het is een echte dikke "prop".
Het is vrij groot en rond en het is niet helder maar er zit bloed en "viezigheid"bij.
( sorry voor de omschrijving) maar ik hoop dat ik je een beetje kan geruststellen.

Ik moet je ook zeggen dat ik nu weer zwanger ben en ook veel afscheiding heb ( ben nu 15 weken). Ik voel het af en toe gewoon lopen, echt vies!!!

Groetjes trotsemams

He Nienke,

Ik denk niet dat dat je slijmprop is. Ik heb hem zelf in mijn vorige zwangerschap de ochtend van de bevalling in etappes verloren. Het was toen bij mijn niet een grote prop maar helder van kleur was het zeker niet. Ik denk dat die afscheiding wel normaal is. Heb er zelf af en toe ook flink last van. Ik loop tegenwoordig altijd met een inlegkruistje rond. Zo erg is het dus. Ik zou me niet teveel zorgen maken en anders bel je even de VK

Ik heb ook best veel last van slijmverlies. Het hoort erbij dat je daar meer last van (kunt) hebben tijdens je zwangerschap. Dat het helder is, is juist een goed teken.
Ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken, maar anders gewoon even je verloskundige bellen, hoor!!!

Groetjes Doki

Ik denk ook dat het wel meevalt, het was gisteren gewoon extreem, vandaag is het weer normaal. Heb er al wel de hele tijd last van maar zo erg, het is gewoon ranzig. Maar als ik van iedereen hoor dat de slijmprop niet mooi helder is dan kan dat het niet zijn. Ben het hele ding vorige keer gewoon nooit tegen gekomen, vandaar mijn vraag. Maar ik ga morgen naar de VK en ik zal het even melden maar na jullie reacties verwacht ik niets schokkends meer.

Terug
Bovenaan