16 weken zwanger en nog steeds elke dag ziek

<p>Zoals de titel zegt ik ben 16+3 weken zwanger en al vanaf week 7 ziek. Elke ochtend misselijk en eigenlijk ook elke ochtebd overgeven. Ik probeer meteen te eten soms gaat t dan goed soms ook niet. De rest van de dag gaat t dan maar ben verre van fit voel me gewoon ziek de hele dag door en moe en kan niet veel want overal word ik misselijk van. Overgeven is eigenlijk alleen sochtends. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt ? Om me heen hoor ik iedereen ja tot 12 weken daarna niks meer asn de hand.. het duurt zolang zit er gewoon een beetje doorheen. Werkte als gastouder maar mn gezin heeft gezegd dat ze een ander gaan zoeken dus ook geen werk meer al kan ik dat oo dit moment ook niet maar toch .. dus ook niet als ik me wel weer iets beter ga voelen als dat ooit gebeurd</p>
 
Hoi hoi, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. 
Ik ben nu 26+2 en eigenlijk ben ik ook tot ongeveer 16 weken behoorlijk ziek geweest. Uit bloedonderzoek kwam wel naar voren dat ik verhoogde suikerwaarden heb en een vitamine d tekort, en zelfs van die pilletjes word ik misselijk. 
een paar weken geleden begon de misselijkheid weer en maagzuur. Dit heeft ook te maken met mijn eetpatroon misschien.
Ik probeer er niet aan toe te geven en heb een vaste dagelijkse ritme waar ik niet van wil afwijken. Ook op tijd je rust nemen helpt.. 
overleg met je vk over hoe je je voelt
 
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik herken precies wat je zegt ik ben tot 20 weken ziek geweest.
Tot 16 weken 5x per dag spugen en tot 20 weken nog 1x per dag.
Dus het komt helaas voor..
Hoop dat het snel over is voor je!!
 
Wat balen dat je je nog zo rot voelt! Helaas hier ook... Ik ben nu 15 weken en 2 dagen en nog steeds misselijk. Ik moet ieder uur haast iets eten en slaap hierdoor ‘s nachts slecht, steeds misselijk wakker. Van de week dacht ik eindelijk dat er een einde aan kwam en leek het beter te gaan maar nu is het alweer 2 nachten mis. Omdat ik nauwelijks slaap ben ik al sinds week 9 ziek thuis. Ik vind het thuis zitten vreselijk, de tijd gaat langzaam en de muren komen op je af. Door het vele overgeven en hoesten (door maagzuur) heb ik nu ook nog mijn ribben gekneusd en dat is erg pijnlijk . Mag ook alleen paracetamol nu (sorry ik klaag even mee?). Ik probeer wel afleiding te zoeken in leuke dingen, zoals kijken naar leuke babyspulletjes op internet.
Hoop heel erg voor ons dat het snel over is! Ik hoor sommigen over de 12 weken grens, anderen over 16 weken en weer anderen over 20 weken. Dan is er ook nog een kans dat het niet over gaat, maar laten we daar niet vanuit gaan... hou vol, zorg goed voor jezelf en weet dus dat je zeker niet alleen bent! Beterschap!
 
Hoi Jalaa,
Helaas komt het inderdaad wel voor. Toen ik vorig jaar zwanger was van mijn zoontje ben ik tot en met 16 weken ook ontzettend ziek geweest, ik was de hele dag door aan het overgeven (iedere 15 tot 30 minuten kon ik rennen) en ben toen ook 5,5 kg afgevallen (op mijn laagst was ik 48,5 kg). Na 17 weken ging het iets beter en ging het overgeven over. Toen kwam er helaas maagzuur bij, maar dit was gemakkelijker onder controle te houden door op mijn voeding te letten - ik kreeg meer maagzuur van suikers bijvoorbeeld.
Ik heb toen zetpillen gekregen om het overgeven wat tegen te gaan, Primperan. Helaas hielp dit bij mij niet heel goed, maar ik heb van andere vrouwen toentertijd gehoord dat het bij hen wel heel goed hielp. Wellicht dat dit voor jou ook nog een optie is?
Ik hoop dat je ondanks alles toch kunt genieten van die kleine die aan het groeien is! Want op deze manier is het niet echt een 'onbezorgde' zwangerschap natuurlijk.
 
Erg naar maar herkenbaar.
Heb van 6 tot zeker 16 weken hele dagen overgegeven. Daarna is dit verminderd naar een keer of twee keer in de ochtend. Maar nu nog steeds (Bijna 34 weken) spuug ik van de meest simpele geurtjes.
Helaas is die 12 weken echt een fabeltje.

Dat spuugen maakt het wel moeilijker om te genieten van je zwangerschap moeilijk. Ik keek elke dag even naar de echo om goed te realiseren dat ik een wondertje aan het maken ben en daar alles voor over heb.

Experimenteer even in wat je beter binnen kunt houden, ik heb een lange tijd eierkoeken gegeten als ontbijt.
Mijn verloskundige zei: Je kan wel gezond een bruine boterham gaan eten met kaas maar als dit er weer uit komt, alles wat je binnenhoud is mooi meegenomen. En die kleine die pakt jou reserves wel..
Ook kan je je verloskundige informeren over zetpillen, dit werkte bij mij wel! 
 
Terug
Bovenaan