16 wk en harde buiken

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 16 wk zwanger en heb heel erg last van harde buiken :(. Vandaag naar zkhuis geweest, arts gekeken en baby maakt het gelukkig goed. Harde buiken zouden komen omdat ik teveel doe. Als advies kreeg ik rustiger aan te doen, en mijn 2 dochters zoveel mogelijk uit te besteden. Snap heeeel goed de reden, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?

Gr Marloes

Hi Marloes,

Nee hier geen ervaring. Bij mijn vorige zwangerschap zat ik halve dagen in de ziektewet omdat ik erg vermoeidwas, dus deed ik het al rustiger aan.

Ik hoor inderdaad dat harde buiken veel komen door te druk zijn. Ik snap dat je je twee dochters niet altijd wilt uit besteden. Werk jij? Want dan kun je misschien minder werken? En in plaats van je dochters weg brengen, kan er niet iemand komen helpen met het huishouden? Ik zou mijn zoon ook niet zomaar weg brengen. Maar ik heb al wel mijn moeder gepolst of ze me wil komen helpen met het huishouden. Nu gaat het met mij best goed, dus is het nog niet nodig, maar er zijn meer manieren dan alleen je kindje weg brengen.

Probeer zoveel mogelijk rust te nemen... op welke manier dan ook.

Gr. Tamara.

Hoi Marloes,

Ik ben 14 weken zwanger en helaas heb ik ook al af en toe harde buiken. Daarnaast had ik ook ineens last van hartkloppingen. Bij de huisarts geweest en idd ook rust voorgeschreven gekregen.
Heb helaas geen oppas voor de 2 kids in de buurt op dit moment, want iedereen is op vakantie. Ik werk momenteel dus even niet en wellicht moet ik wel minder gaan werken als het straks wel weer enigszins gaat en er weer oppas beschikbaar is.
Merk dat ik deze zwangerschap als zwaarder ervaar als bij de eerste 2. Jammer.

Maar probeer wel, daar waar mogelijk je rust te nemen. Dan voel je je wel beter.

Groetjes Suus

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie.
Heb het ook al vanaf wk 14 ongeveer. Helaas werk ik ivm ziekte etc het afgelopen jaar nog maar 3x 5 uur per week, was net aan het opbouwen, maar ben bang dat ik niet meer 3x 8 uur per week aan het werk kom.

Helaas zijn mijn moeder en schoonmoeder beide ernstig ziek geweest en kan ik hun niet veel inschakelen, gelukkig doet mijn man wel veel thuis, maar als je dan thuis bent zie ik van alles wat ik zou "moeten" doen. Maar moet toch maar zoveel mogelijk proberen mijn rust te vinden. En toch kunnen genieten van deze zwangerschap.

Groetjes Marloes

Inderdaad, wel proberen zoveel mogelijk rust te nemen. Luister naar je lichaam!
(zeg ik, die daar zelf heel veel moeite mee heeft).
Gisteren bij de VK geweest en over de harde buiken verteld. Devies; rust, rust rust. Tja..... beetje lastig met 2 kids die om je heen lopen ;-)
Maar ik doe gewoon niet meer dan noodzakelijk en dan moet manlief maar even een beetje meer aanpoten. Het is even niet anders. Als de kleine er is, kan mama zelf wel weer wat meer ;-)
Alles voor de baby he!?!

Wat erg dat je moeder en schoonmoeder ernstig ziek zijn geweest.
Gaat het nu beter met ze?

Groetjes Suus

Ook ik ken het heb ook al een hele tijd last van harde buiken maar bij komt het ook omdat het er twee zijn he. Verder moet ik het ook wat rustiger aan gaan doen en dat gaan we proberen omdat vanaf van de week in te stellen maar dat is wel wat moeilijk met een eigen zaak. We hebben gelukkig wel wat hulp van vrienden dus dat is wel fijn. We zien er ook nog wel van komen dat ik voor de kindjes komen in het ziekenhuis kom te liggen omdat alles steeds moeilijker gaat. Maar ja we zien wel. We zijn nu eerst met de kamer van de week bezig voor de 2 kleintjes en ga ik lekker weer de kleertjes uitzoeken voor ze.

Terug
Bovenaan