????????

hoi,
mijn dochter is 3 maanden en 3 dagen oud. ik geef haar bv en naast twee keer flesvoeding en ze drinkt niet graag elke keer is een ramp, kan ik nu ook beginnen met rijsbloem of iets anders of is dat echt vroeg?????? van de borstvoeding krijgt ze niet genoeg dank is!!! want om de anderhalf uur wil ze drinken en ook s nachts.
zijn hier moeders die iets meer weten?
dan hoor ik graag.

groeten, Jet
 
1. Het kan best zijn dat je baby de voeding niet lekker vind. Overleg eens met het CB die kunnen je misschien adviseren een ander merk te nemen. Rijstebloem begin je mee als ze erge honger hebben, maar als ze nu al niet wil drinken zou ik er niet mee beginnen.
2. probeer een andere speen op je fles, het kan zijn dat deze speen niet lekker in de mond ligt. (klinkt raar maar mijn kinderen vonden de Advent spenen vreselijk, we gebruiken nu Drifax en dat gaat prima)
3. Pas de temperatuur van je fles aan. Borstvoeding is altijd op temperatuur, maar flesvoeding moet je ff aan wennen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en dat er andere moeders zijn die nog meer dingen weten, waaraan het kan liggen. Mocht het niet werken zul je echt contact moeten opnemen met je CB..

Groetjes Mirela
 
Gedeelde smart is wellicht halve smart.
Ook mijn baby (4 maanden) weigert de fles. CB had als tips, andere speen, rijstebloen en de zachte drinktuit van Avent. Maar bij ons helpt het niets. Ik ga het nu met pijn in mij hart spartaans proberen. Ik kolf nu een dag alles af en hoop dat de honger op een gegeven moment de weerzin van de fles verslaat.
 
Misschien zit er in je borstvoeding niet genoeg voedingstoffen meer, dat ze daarom zoveel keer wil drinken. Maar dat zou dan dubbel vervelend zijn ivm de flesweigering. Kan geen tip geven. Geef het de tijd.
 
Hoi Jet,

Het is moeilijk om zo te zeggen wat er met je dochtertje aan de hand is. Het kan zijn dat ze honger heeft (en dus door vaak te drinken jouw productie opkrikt), maar het kan ook zijn dat ze niet lekker in haar vel zit en gewoon troost zoekt aan de borst. Meestal gaat het dan na een paar dagen (soms kan het langer duren, tot wel 1 of 2 weken!) beter en komt er weer een normaal ritme in.

Er zit in elk geval altijd genoeg voeding in je melk, dat kan het probleem niet zijn. Ik kan me wel voorstellen dat het erg vermoeiend moet zijn. Probeer in elk geval zo veel mogelijk liggend te voeden, dan kun je zelf ook wat uitrusten.

Mag ik vragen waarom je 2 flessen wilt geven? Is het probleem dat je meisje de fles niet wil of wil ze ook niet aan de borst? Als ze wel aan de borst wil, kun je eens proberen haar een fles afgekolfde moedermelk te geven. Misschien moet ze wennen aan de smaak van de flesvoeding. Je kan dan steeds een beetje meer flesvoeding erdoor doen.

Als de flessen niet echt nodig zijn, zou ik proberen het even 'uit te zitten' en hopen dat de regeldagen gauw voorbij zijn. Meer voeden is meer melk!

Groetjes,
Pauline

 
Terug
Bovenaan