17/9 dag van de leidsters

Hallo,

Heb even jullie tips / adviezen nodig. Ik was gisteren op de creche om de kids op te halen en nu las ik dat het 17/9 de dag van de leidsters is???!!! Wie heeft er ervaring mee en wat wordt er "verwacht" van de ouders.

Groetjes ,Floor

Hey Floor,

Wij hebben een brief van de ouderraad gekregen met daarin de vraag om met of namens je kleine een theezakje te maken. Die worden dan in een grote doos verzamelt en donderdag aan de leidsters gegeven.

Groetjes Patries

Ik heb er niks van gehoord en vind het ook onzin. Ze vieren ook hun verjaardag al.
Een klein knutseldingetje vind ik niet erg op een verjaardag, maar als er ook nog weer andere dagen komen dan pas ik daarvoor.

groetjes Mariska

Ik lees toevallig net een mail van het bestuur van de pz met het verzoek om de kinderen een bloem met een kaartje mee te laten nemen zodat de leidsters aan het eind van de dag een grote bos bloemen mee naar huis nemen. Duss we regelen maar wat want om Mette nu met lege handen te laten gaan....

gr.Ing

Geen idee wat er verwacht wordt van de ouders...... Misschien dat je een klein crea bea werkje kunt maken?
Patrick en ilona kregen op de psz een brief van de oudercommissie mee met het verzoek of we 1 euro per kind willen 'doneren' aan de ouder commissie. Die zorgen dan voor de juffen op die dag voor een uitgebreide lunch en de rest van het jaar worden er bij feestdagen ook leuke dingetjes bij gedaan.

Tja ik heb er geen ervaring mee, want ik heb een gastouder, maar ook haar geef ik een kerstpakketje en een vakantieborrel. Je kan idd zeggen ze krijgt haar salaris en dat is op het KDV ook zo natuurlijk.
Maar dan kun je secretaressedag, kerstpakketten, vakantieborrels etc. etc. ook afschaffen....zelf vind je het ook leuk om op je werk wat extra's te krijgen dus als er wat gevraagd zou worden (moet wel een kleinigheidje blijven) zou ik daar wel aan mee doen! Net wat Ing zegt, je laat je kind ook niet met lege handen gaan! Ik vind het ook wel wat waard dat ik mijn kind met een gerust hart achter kan laten!
Maar Floor volgens mij worden dat soort dingen idd vaak via de OC geregeld..
Ik zit in die van het gastouderbureau en we vergaderen weleens samen, bij ons doen ze dat wel via de OC..

Groetjes Sas

Ehhhhh..Ik ben zelf leidster..haha

Op ons kdv worden we elk jaar door de Stichting verrast met iets.[ wel 80 opvanglocaties!!] .Dit jaar moesten we allemaal onze schoenmaat doorgeven!!!????
Ik denk dat het idd gewoon leuk is om gewaardeerd te worden door ouders..En dat kan met een aardigheidje..
Verjaardag is omdat je zelf jarig bent..dit is gewaardeerd worden voor je werk!
Vind het wel wat anders.
Ik neem zelf ook een aardigheidje mee vrijdag..ik werk nl niet op donderdag.
En Lieve zit er natuurlijk ook..
Gr Rina

Ook ik werk in de kinderopvang en wij worden elk jaar verwend door de oudercommissie.

Het is net dat kleine stukje extra waardering van je werk. Ik vind het een erg leuk initiatief.

Vaak zijn de leidsters al blij met iets kleins als een tekening of een knutselwerkje.

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan