17 maanden en ineens weer huilend gaan slapen????

Hai, allemaal
Ik heb een zoontje van ruim 17 maanden, en sinds een week of 2 gaat hij s'avond slapen gepaard met huilen. Flink huilen. Dit heeft hij afgezien van de eerste 2 maanden nog nooit gedaan. Behalve als er iets aan de hand was. Ik snap er echt geen reet van. We hebben echt een vast ritme met hem, dus daar kan het echt nniet aan liggen. Het gebeurt zowel s'middag en s'avonds. Ik hoop dat ik hier enige herkenning zal krijgen. Vind het toch wel raar. Het zal waarschijnlijk wel een fase zijn waar hij in zit. Gaat heus wel weer over. Maar toch....   Herkennen jullie dit???  Groetjes Isa
 
Hoi,



Mijn zoontje van 12 maand heeft hetzelfde. Ik kon hem altijd zonder
problemen in zijn bedje leggen. Sinds een week of drie is het nu
brullen als hij in zijn bedje ligt. Dit duurt dan meestal een
kwartiertje en dan valt hij in slaap. Volgens mij heeft het te maken
met verlatingsangst. Als hij in de box zit te spelen en ik loop uit
zijn zichtsveld dan begint hij gelijk te piepen. Zodra hij me weer ziet
is het over.

Als hij erg overstuur is dan ga ik even bij hem kijken, kusje geven en
ga dan weer weg zodat hij weet dat ik wel in de buurt ben. Het is een
fase waar ze even doorheen moeten.



Groetjes Ria



 
Hoi Isa,

Ik heb ook gelezen dat het met verlatingsangst te maken heeft. Rond de 17 maanden hebben ze vaak weer zo'n sprong in de ontwikkeling, waardoor ze wat angsten kunnen hebben. Zo heeft mijn zoontje van ruim 17 maanden sinds een paar weken ineens dat hij af en toe 's nachts huilend wakker wordt en echt niet meer wil/kan slapen?! Toevallig las in een Ouders van nu een stuk dat er vaak gebruik wordt gemaakt van een methode waarbij je 'kiekeboe speelt'. Dat betekent dat je steeds na 10 minuten even gaat kijken, net zo lang tot het stil is. Je 'moet' dan alleen even een aai over de bol geven en verder niet praten. Meestal hoef je na een paar avonden dan duidelijk minder vaak terug te gaan. Misschien een idee om uit te proberen?

Succes, Michele
 
Terug
Bovenaan