17 maanden en slecht eten....

Hoi

Kas is nu 17 maanden en eet erg slecht.
Zijn ontbijt een fles bambix wil hij niet meer.
Vanmorgen brood geprobeerd, bordje mijn eerste muesli van bambix en een beschuit.
Nou wat een gedoe. 1 uur verder had hij met moeite een beschuitje op en een beker melk.
Fruit wil hij niet, een potje ook niet.
Brood s'middags is ook moeilijk. En ook het avondeten is een drama.
Hij heeft nog wel wat reserves maar hij zal toch iets moeten eten. Een drinker is het ook niet echt.
Zaterdag aten we poffertjes en hij heeft er niet eentje op, en ook de frikandel waar hij anders zo dol op is bleef onaangeroerd.????
Koekjes gaan er wel in hoor...hahahaha.
Zal het bij de leeftijd horen??
s'avonds kreeg hij ook nog een fles maar die laat hij ook vaak staan dus die kan er nu wel af.
Nou misschien hebben jullie ideen om hem te laten eten.
Ik dwing hem ook niet want dat werk alleen maar averechts dus.........

Groetjes Judith

Hier nog een, maar dan alleen bij het avondeten. Alles behalve pasta gaat er niet in. Broccoli, worteltjes, prakje met dit of hapje met dat... niks. Maar als het tomaterig smaakt en het glijdt lekker, dan is het goed. Heeel irritant. En omdat ze anders niets eet, geef ik haar toch maar geregeld pasta. Tja... wat je zegt... zoveel reserves hebben ze niet en avondeten is toch belangrijk.

hoi,
Sorry,heb helaas geen tips voor je want hier ook zo,n slechte eter. Het is op het ogenblik echt een drama. Ik krijg er s'ochtends en s'middags geen brood(ontbijtkoek/beschuit ook geprobeert)  in en s'avonds   een paar happen en dan moet ze wel zelf eten want als ik het geef wil ze helemaal niet.
Vers fruit wil ze niet.   Ze probeert het niet eens,alleen aan likken. Potjes fruit ging altijd goed maar de laaste 2  weken wil ze dat ook niet meer.
Ze is altijd al niet zo'n goede eter geweest maar wat ze lustte ging er in maar nu.....
Ik vind het zo vervelend als ze met een leeg maagje naar bed gaat maar aan de andere kant ze komt er niet door wakker dus wie weet heeft ze toch aan die paar happen genoeg. Kan ik me niet voorstellen maar zo stel ik me eigen een beetje gerust,haha
Er komen wel kiezen door dus hoop dat het daar aan ligt en dat ze over een tijdje weer beter gaat eten.

groetjes cobie

hoi allemaal

Ik ben eigenlijk van het zomer 2006 forum.
Maar ik wil jullie even geruststellen dat dit echt bij de leeftijd hoort.
Het gaat gewoon weer over.
Ik zou zeggen niet te veel aandacht aan besteden,ik maakte me eerst ook zorgen dat ze zo weinig at.
Maar het schijnt dat ze echt met een paar hapjes vaak genoeg hebben.
Het komt vanzelf weer goed.

Groetjes servie mv dana
36,3 weken zwanger

hallo
wat ben ik blij dit te lezen, vooral het berichtje dat ze met een paar hapjes echt genoeg schijnen te hebben
mijn tweede zoontje is van oktober 2006,in die tijd keek en schreef ik regelmatig mee op het forum, maar het verwaterde nadat ikw eer aan het werk was en mijn ritme weer te pakken  had
maar nu zich weer de dilemma's rond de peuterpubertijd voordoenkeek ik maar weer eens hier rond
mijn zoontje vertikt het het momenteel ook om nog te eten
eerst alleen met avondeten en nu met alles, ook drinken gaat er niet goed in
overal raar naar kijken, en als ik vraag wil je een hapje, neee, verder zegt hij nog niet veel, alleen gebrabbel maar mama en nee kent hij heel goed
ik wordt er soms bijna wanhopig van, dan denk ik komop nou een boterham kan toch wel of een banaantje, maar nee is nee
negeren is het advies, maar makkelijker gezegd dan gedaan, ik wil hem ook niet het idee geven dat niet eten normaal is, dus kan het moeilijk laten om het toch te proberen
hij weegt elf kilo bij een lengte van 87 cm, dus ik vind het niet echt een dikkerd
hij weegt al sinds januari 11 kilo, er komt niets bij
hopelijk blijven er af en toe nog mama's schrijven en wellicht ook nog met tips?
groeten mel

Lara is nu bijna 19 maanden en eet nog best goed. Wel is ze een paar weken geleden resoluut gestopt met het eten van pa'p 's morgens; ze eet nu een boterham (gaat meestal wel helemaal of voor 3/4 op). Tussen de middag ook een boterham, soms anderhalf. Maar avondeten is wat minder; groenten negeert ze vrijwel helemaal, behalve erwtjes. Wel is ze gek op aardappels en vaak ook wel vlees. Dus dat gaat wel goed. Maar er zijn ook dagen dat ze daar maar 3 of 4 happen van neemt. Wel blijven we haar altijd een vol bordje aanbieden, dus ook met groenten. Dan weet ze toch dat het erbij hoort en wie weet pakt ze het op een dag wel op. En in aardappels zitten ook vitamientjes, dus...
Lara lust ook ineens sinds een paar weken gekookt ei; voorheen spuugde ze dat altijd weer uit, nu lust ze er wel pap van! Dus voor ons een teken dat je alles wel moet blijven aanbieden...
Qua vers fruit gaat banaan er altijd in en verder proberen we regelmatig het fruit dat 'in 't seizoen" is. Nu zijn dat aardbeien (ook lekker gepureerd door de yoghurt!), kersen en nectarines. De mandarijntjes-periode in december/januari vond ze ook geweldig.

Kortom, wij hebben nog geen klagen. Wij vinden het belangrijk om haar wel alles aan te bieden en dat ze bij de maaltijden aan tafel zit. Ook als ze niet wil eten; prima, maken we geen probleem van. Maar we houden het wel gezellig en gaan niet dwingen.

Oh ja, en vaak zit Lara tijdens het koken bij mij op het aanrecht en snoept ze ook nog wel het een en ander mee; stukje komkommer, stukje tomaat, een paar koude erwtjes of maiskorrels, stukje fetakaas of worst, stukje rauwe wortel.

En 't is inderdaad een fase zegt men; gaat wel weer over!

Jacoline.

Net als bij Jacolien wordt ook hier nog redelijk goed gegeten.
s morgens en 's middags een boterham, schaaltje kwark, cornflakes met melk, of gepofte tarwe met melk oid.
Sinds kort is hij helemaal gek of tomaten, dus cherrytomaatjes gaan hier goed naar binnen. Maar ook komkommer en alle soorten fruit worden goed gegeten.
En 's avonds de groenten is eigenlijk ook geen probleem. Hij eet de enen keer wel wat meer dan de andere keer, en soms ook praktisch niks. Maar hij slaapt er niet minder om. Maak me er nog niet zo druk om.

Probeer niet om de hele dag maar zoveel mogelijk binnen te krijgen bij je kind, want dan ga je andere problemen kweken. net als wanneer je bij het avond eten dan alleen maar maakt wat je kind wel lust. (Dan krijg je net als op tv van die kinderen die 4 jr of ouder zijn en alleen crackers met smeerkaas oid eten)
Door gewoon 'normaal' te blijven doen gaat je kind ook het snelst weer mee in het vast ritme.

Veel succes allemaal!
Liesje

Terug
Bovenaan