17 week en te weinig voeding en te lang slapen???

Hee hoi allemaal,

Ik ben jullie verhalen en vragen allemaal aan het lezen en begin van de ene verbazing in de andere te vallen. En ook wel een beetje schuldig voelen. Mijn zoon is nu 17 weken en bijna 7 kilo. Ja ik weet het... het is een dikkertje. Heerlijk!!!

Maar goed, dat is mijn vraag niet. Hij krijgt nu 4 voedingen op een dag van 200 ml.

Hij krijgt dus om

07.30
11.00
16.00
18.30 fruithapje
20.00

en dan naar bed, en dan slaapt hij de hele nacht door.

Is dit te lang? Ik vind het heerlijk, maar ik las net ergens dat het niet goed is voor de baby??? Onze eerste sliep ook zo door. meestal 12 uur.

Benieuwd naar jullie ervaring/reacties...

Hoi Tami,

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen hoor. Ons dochtertje sliep met zes weken door, en ook ik ben heel snel die laatste voeding ( rond 11 uur ) gaan verschuiven naar 20.00/ 21.00. En zo te lezen groeit je kindje als kool, dus heeft hij die late voeding blijkbaar niet meer nodig, heerlijk toch! Vanaf een maand of zes ging onze kleine met de pot mee eten en kreeg ze voor het naar bed gaan nog een beetje fles en vanaf die tijd gaat ze om 7 uur naar bed! Hebben paps en mams ook nog een paar uurtjes samen!!

Succes

Groetjes Essie

Hoi Tami,

mijn meisje sliep ook door vanaf 6 weken, in eerste instantie pas vanaf 12 uur maar al vrij snel werd het steeds vroeger. Met 17 weken zijn ze oud genoeg om zelf wakker te worden als ze honger hebben, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Lekekr laten doorslapen 's nachts, zeker bij zo'n keurige groei!

groetjes, Ellen

Hoi Tami,

Ik heb ook een vraagje.
Mijn zoontje is 18 weken en weegt 8 kilo! Hahaha nog dikker!
Maar ik geef dus nog 5 flesjes, een laatste om 23.00 uur. Deze wil ik laten vervallen.

Is jou laatste fles een papfles?

En hoe zit het met de slaapjes van jou kindje tussendoor? Wanneer slaapt hij en hoe lang? Gewoon nieuwschierig om te kijken of ik een beetje hetzelfde zit.

Ik hoor je wel!

Groetjes, Saskia

hoi,

Ik heb een zoontje van 16 weken en hij weegt ruim 7.5 kilo en is bijna 70 cm lang, dus ook een klein beetje een dikkertje.

Ik maak hem nog altijd voor de laatste voeding en de eerste voeding wakker, dat is om tien uur savonds en om zes uur smorgens. Hij slaapt tussendoor nog van elf tot twee en dan weer om zeven uur savonds tot acht uur smorgens met de tussenstop van de flessen.

Ik vraag me af of jij je kindje ook altijd wakker moest maken? Vooral bij de laatste fles krijg ik hem niet altijd goed wakker om de hele fles leeg te drinken. Doe jij in de laatste fles pap? of is het een gewone melkfles?

Op zeven november moeten we weer naar het cb, maar tot die tijd moest ik hem nog gewoon de vijf flessen van 200 cc per keer blijven geven. Heb jij dit schema op advies van jezelf of het cb aangepast? Ik denk dat als ik mijn zoontje de laatste fles om een uur of acht geef dat hij wel door slaapt tot de volgende morgen.

Gr. Anne mama van Elmar ( 20-06-2006 )

Hoi Anne,

Ik moet Kaya altijd om 23.00 wakker maken inderdaad, en niet altijd lukt het dat hij zijn lesje leeg drinkt, meestal wel. Dan wordt hij 's-ochtends zelf wakker om ongeveer 7 uur. Tenzij ik moet werken, dan maken we hem wakker om 06.45.

Dus jou kindje slaapt alleen nog maar van 11.00 - 14.00? Dus in de ochtend is hij wakker van 06.00 - 11.00? Kaya kan dat echt nog niet, hij moet steeds nog na ongeveer 1,5 uur wakker te zijn geweest naar bed. Nu lukt dat na zijn voeding van 15.00 uur meestal niet meer, maar dan is het wel lastig om hem tot zijn laatste voeding bezig te houden.

Maar waarom maak je je kindje wakker om 06.00 uur? Dat is toch niet nodig? Misschien komt hij zelf wel om 07.00 of 07.30 dan kan je zelf ook nog wat slapen.

Groetjes, Saskia

Hoi

ben blij dat ik niet de enige ben met een dikkertje en een doorslaper.

Twannie slaapt meestal maar een half uurtje na zijn eerste fles rond 7.30. hier krijgt hij gewoon 180ml.
Dan een flesje om 11.30 met 180 ml en dan gaat hij meestal na een half uurtje op bed. en slaapt dan soms door tot 3 of 4 uur. Dan weer een fles van 180ml en we zijn net begonnen met een fruithapje rond 6 uur tussendoor slaapt hij misschien nog een half uurtje, soms helemaal niet. en om half 8 8 uur krijgt hij weer 180 ml (geen pap) en daar slaapt hij op door tot 's morgens.

En ja vroeger moest ik twan ook wakker maken voor de voedingen. dat deed ik dus niet meer. vooral die van 10 uur niet. vond dat heel vervelend. Dus heb hem toen maar laten slapen en toen werd het 4 uur 's nachts.  (kreeg hij alleen om 4 uur nog de borst, de rest fles)  maar mijn borst produceerde haast nix meer dus een speen voldeed ook 's nachts.

Eerlijk gezegd luister ik niet zoveel naar de cb. Ik doe wat ik zelf het beste lijk en kijk hoe twan er op reageert.

Ik ben wel van plan om straks pap in de fles van 11.00 of in die van de 6 uur te doen. maar ben nu bezig de fruithapjes te introduceren (haha) en daarna als hij er een beetje aan gewend is wil ik met de pap beginnen.

Terug
Bovenaan