17 weken en baby niet voelen

<p>Hé dames,</p><p>Korte vraag! Ik ben op dit moment 17 weken zwanger van ons tweede kindje.</p><p>Is het raar als ik de baby nog niet voel?</p><p>Bij mijn dochter lag de placenta voor, en voelde haar rond 20 weken. Nu ligt mijn placenta achter, en mede daarom ging ik ervan uit inmiddels wel wat te voelen.. </p><p>Groetjes een mamma</p>

Nee hoor, ik heb 2 dochters en bij beiden lsg de placenta achter, maar voelde ze allebei pas rond 19/20 weken! Dat is volgens mij best normaal, ook als de placenta achter ligt.

Nu 11 weken zwanger van een 3e kindje en ik verwacht het eigenlijk ook niet eerder dan met 19/20 weken weer :)

Mijn placenta lag bij beide zwangerschappen achter en ik voelde pas rond de 20 weken iets. Dus het is nog niet erg dat je nog niks voelt, zal niet lang meer duren.

Mijn placenta ligt beide keren aan de voorkant. Ik voelde mijn dochter met 17 weken en deze baby al met 15 weken. Het zijn maar gemiddelden. Op deze termijn hangt het ook nog zoveel af van de ligging, hoe je kindje is, hoeveelheid vruchtwater, hoe gevoelig je zelf bent, je bmi etc. Je gaat het vast voelen binnenkort. Zet die voelsprieten maar uit! 

Dankjewel voor jullie reacties! 
Ik merk dat ik er toch wel wat nerveus van kan worden, steeds vaker krijg ik ook de vraag uit mijn omgeving of de baby al lekker druk is. Wanneer ik dan aangeef dat ik nog niks voel, wordt daar enorm verbaasd op gereageerd.
Inmiddels 19 weken en wachten nog steeds af ?

Terug
Bovenaan