17 weken oud en puisten!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb deze vraag ook bij verzorging gezet maar ben benieuwd of iemand hier mij ook kan helpen.

Mijn dochtertje van 17 weken oud heeft sinds gisteren twee grote puisten op haar voorhoofd (aan de zijkant). Ze zijn rood en er verschijnt een witte kop op.

Ik vind op internet wel wat over baby acne maar dat gaat over die witte pukkeltjes en geldt meestal voor pasgeborenen.

Wie herkent dit en heeft tips wat we er tegen kunnen doen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne

hey

Mijn dochter heeft het af en toe ook wel eens. Dit kwam door de hormonen in mijn bv.

Advies was gewoon laten zitten en niks aan doen....

Even ter aanvulling op mijn bericht: ik geef flesvoeding (sinds dat ze 2 weken oud is!).

Groetjes,
Rosanne

Gebruik je toevallig huidverzorgingsprodukten van Zwitsal? Onze zoon kon daar duidelijk niet tegen: hij kreeg er rode, leerachtige wangen van. In Zwitsal zit parfum, die de tere babyhuid kan irriteren.
Sinds we de babyolie van Natusan voor zijn lijfje gebruiken en een crème met Kamille van de Kruidvat voor zijn gezichtje, is zijn huidje weer prachtig. Daarnaast gebruiken we een extra vettende badolie in zijn badje.
Hij heeft nu af en toe wel wat pukkeltjes rond zijn mond, maar dat komt van het teruggeven van eten en drinken.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties maar het blijken de Waterpokken te zijn
Het arme meisje zit helemaal onder... Ze heeft er flink jeuk van....
Gelukkig heb ik nog spul van VSM van mijn zoontje. Hij kreeg de waterpokken ook op zo'n jonge leeftijd.

Groetjes,
Rosanne

Hoi,
Ik wilde even schrijven dat ik met je meeleef. Klinkt misschien wat overdreven, maar mijn dochtertje Liv heeft de waterpokken net achter de rug ( ze was 4 maanden) en ze had het echt heeeeeeeeeeeel erg. Is zo zielig als ze zo klein zijn. Even een tipje, ik heb van de dokter druppels gehad tegen de jeuk, want Liv kon helemaal niet meer slapen en die hielpen echt goed.
Sterkte in ieder geval en ik hoop dat ze er geen littekentjes aan overhoudt, Liv heeft er namelijk aardig wat, maarja dat komt wel goed met de tijd. Voor mij is ze nog steeds het mooiste babietje van de wereld.
Ivy

Mijn dochter heeft 2,5 wkn geleden de waterpokken gehad en zoals ik al vreesde heeft Finn ze nu ook.. Ik ontdekte net de eerste 2 pokjes. Vorige week heeft hij een paar dagen koorts gehad, dus ik ging er eigenlijk al van uit dat hij ze zou krijgen, maar ik vind het wel zielig... Hij is nog geen 5 mnd dus de kans is groot dat hij ze nog een keer zal krijgen.

groetjes,
Ikke mv 2

Terug
Bovenaan