17 weken zwanger & onrust

<p>Hoi lieve leden,<br /><br />Momenteel ben ik bijna 18 weken zwanger en de laatste dagen voel ik me erg opgefokt en best angstig. Zweetuitbarstingen en ook in de nacht is mijn dekbed zeiknat. Ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Mijn vriend is nog weg tot donderdag en zit me hier vierkant op te vreten. Ik probeer afleiding te zoeken, mijn broer is even op bezoek maar het baat allemaal niet. Iemand tips? Ook heb ik tintelingen in beiden handen. Ik word er gek van. Ik kan wel wat support gebruiken.<br /><br />Bedankt alvast.<br /><br />Avdn</p>

Hoi, 
Is jou bloeddruk goed? Ik had deze klachten en superhoge bloeddruk. Maar goed t is gissen voor mij. Waarom bel je niet je verloskundige even op. Mischien kan zij je even zien en even paar checks doen. 

Grtjs nvn

Neem even contact op met verloskundige of huisarts. Kan zijn dat je bloeddruk hoog is of bijv je schildklier te snel werkt door de zwangerschap. Daar kun je dit soort gevoelens ook van krijgen. 
Misschien helpt wat beweging ook? Zwemmen misschien, lekker actief en daarna kak je vaak wel in. Misschien slaap je dan wat beter?

Sorry, vergeten erbij te vermelden. Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest, omdat ik afgelopen weekend flauw ben gevallen. Mijn bloeddruk was nog meer gedaald (100/50). Schildklier weet ik niet zo goed. Normaal is die oké. Ik zal morgen even bellen, als ik dan nog zo onrustig ben. Dankjewel voor de tips. 

Wat vervelend zeg. Dat extra zweten kan komen door de hormonen. Ik heb ook heel wat afgezweet toen ik zwanger was en 3 hittegolven overleefd hahah. Zweette al als ik ff de trap op moest. Normaal zweet ik bijna nooit dus werd er ook aardig gek van. 
Die tintelingen in je handen kan carpaal tunnel syndroom zijn, moet je maar ff googlen dan kun je kijken of je klachten overeenkomen. Hou je ook vocht vast? 
Een extra check door de verloskundige is nooit verkeerd. Als het dan wel bijv door je bloeddruk komt dan kun je er wat aan doen. 
Heb verder geen tips helaas. 

Tintelingen in je handen kunnen ook door hyperventileren komen en dat kan weer door je angsten komen, maar je kan ook angstig worden door hyperventileren ? Houd elkaar lekker in stand. Heb je ook een tinteling in je lip? Je zou kunnen proberen op je ademhaling te letten, misschien helpt je dat. Verder wat je al van plan was; even je VK of anders je huisarts bellen morgen. 
Beterschap
Ps; Misschien helpt het om je angsten uit te spreken. 

Ik heb ook snel onrust en angst. Ook voor mijn zwangerschap last van gehad alleen nu heb ik dagen er tussen zitten waarbij het wat erger is. Ik gebruik Bach bloesem rescue druppels voor kids voor onrust. Dat is zowat 't enige wat je veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Kamille thee werkt ook goed. 

Ik heb ook snel onrust en angst. Ook voor mijn zwangerschap last van gehad alleen nu heb ik dagen er tussen zitten waarbij het wat erger is. Ik gebruik Bach bloesem rescue druppels voor kids voor onrust. Dat is zowat 't enige wat je veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Kamille thee werkt ook goed. 

Terug
Bovenaan