Hoi,
Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap bloedverlies gehad, ergens rond de 20 weken en later nog een keer, zo rond de 32 weken ongeveer. De 2e keer heb ik toen nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen maar er was niks bijzonders te vinden en mijn kindje deed het goed. Ze is uiteindelijk met 38 weken kerngezond geboren en is inmiddels een heerlijke meid van 4,5.
Ook tijdens de vorige (3e) en deze (4e) zwangerschap ben ik vanaf het begin af aan bloed verloren. Soms bruinig, soms echt helderrood. Bij de derde heeft dat tot een week of 18 geduurd, nu ben ik 36 weken zwanger van de vierde en ik verlies nog steeds een aantal keer per week bloed. Ik ben zo'n beetje binnenstebuiten gekeerd door vk en gyn maar er is geen reden voor te vinden, mijn placenta werkt prima, kindje doet het super enzovoorts. Mijn derde zwangerschap is uitgelopen op een ondeugend boefje van nu bijna 2 en als het goed is kan ik je over een paar weken vertellen dat ik aan de vierde zwangerschap weer een gezond knulletje overgehouden heb!
Het hoeft dus niks te betekenen, vooral bruinig bloed is vaak oud bloed en kan dus geen kwaad, maar als je je zorgen maakt zou ik altijd even je vk of gyn bellen! Beter een keer voor niks bellen dan dat je er te laat achter komt dat je het wel had moeten melden... toch?
Succes!