17 weken zwanger en bruin bloed verlies

hey aanstaande moeders,

ik heb een vraagje wie van jullie heeft ook wel eens last van bruin bloed verlies met de vieze slierten erin ik maak me namelijk best wel zorgen ik heb verder niet echt buikkrampen maar toen ik zwanger was van me zoon heb ik dit nog nooit gehad
het bruin bloed verlies heb ik nu al 3 dagen

Hoi,

Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap bloedverlies gehad, ergens rond de 20 weken en later nog een keer, zo rond de 32 weken ongeveer. De 2e keer heb ik toen nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen maar er was niks bijzonders te vinden en mijn kindje deed het goed. Ze is uiteindelijk met 38 weken kerngezond geboren en is inmiddels een heerlijke meid van 4,5.

Ook tijdens de vorige (3e) en deze (4e) zwangerschap ben ik vanaf het begin af aan bloed verloren. Soms bruinig, soms echt helderrood. Bij de derde heeft dat tot een week of 18 geduurd, nu ben ik 36 weken zwanger van de vierde en ik verlies nog steeds een aantal keer per week bloed. Ik ben zo'n beetje binnenstebuiten gekeerd door vk en gyn maar er is geen reden voor te vinden, mijn placenta werkt prima, kindje doet het super enzovoorts. Mijn derde zwangerschap is uitgelopen op een ondeugend boefje van nu bijna 2 en als het goed is kan ik je over een paar weken vertellen dat ik aan de vierde zwangerschap  weer een gezond knulletje overgehouden heb!

Het hoeft dus niks te betekenen, vooral bruinig bloed is vaak oud bloed en kan dus geen kwaad, maar als je je zorgen maakt zou ik altijd even je vk of gyn bellen! Beter een keer voor niks bellen dan dat je er te laat achter komt dat je het wel had moeten melden... toch?

Succes!

ik heb het in het begin gehad, was geloof ik 8 weken zwanger.
Ik heb de huisarts gebeld, en  zei zij dat als ik geen hevige krampen had en het niet erger werd ik me niet ongerust hoefde te maken. Heb het ongeveer een paar dagen tot een week gehad met dagen er tussen dat ik niets had.

Als je ongerust bent, zou ik je VK gewoon bellen.

Hoi,
Je kan je niet meten met de verhalen die je hier krijgt te lezen.
Bloedverlies HOORT niet in een zwangerschap je kan het mischien vaak horen maar het blijft niet gewoon.
Het kan dreigend zijn maar het kan ook niks te betekenen hebben,je moet met bloedverlies en zeker als je al iets begint te vorderen in de zwangerschap contact met je verloskundige of gynaecoloog opnemen.
Ook al is het bruin het betekent toch bloed!

succes melanie

ik heb t eigenlijk alleen na de sex regelmatig, maar volgens de vk kon dit geen kwaad...
ik zal toch wel even bellen, je kan beter teveel vragen dan te weinig.
ik zal me alleen niet teveel zorgen maken, meestal is het niets...

Ik heb het in mijn zwangerschap met Lotte ook heel veel gehad, maar vooral in het begin. Ik denk tot een week of 15.

Ik ben het eens dat je wellicht toch even contact op moet nemen met je verloskundige. Meestal is het niet erg, dat bruinverlies, maar het lijkt me toch belangrijk dat je er even naar gekeken wordt. Dan weet je het maar zeker, toch?

Ze zeggen bij mijn verloskundigenpraktijk dat je altijd contact op moet nemen als je afscheiding verliest die een 'kleurtje' heeft.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan