17 wk en drie dagen zwanger en nog kan ik de baby niet voelen

Sara, het verschilt per vrouw en per zwangerschap wanneer je je baby voelt. Vaak voelen vrouwen bij de eerste zwangerschap de baby ook wat later.
Zo rond de 18 -20e week hebben de meeste vrouwen wel iets gevoeld dat hun baby is. Dat zijn nog lang niet altijd schopjes ofzo, maar veel vaker kriebeltjes, kleine plopjes in hun onderbuik of het gevoel van belletjes. Maar het komt ook voor dat dat veel later pas zo is. Sommige vrouwen hebben hun placenta aan de voorkant van hun buik zitten waardoor ze de baby pas rond week 22 of zelf 24 echt voelen. Ik zelf bijvoorbeeld voelde het pas echt rond 23 weken.
Ik ben nu 29 weken en ik voel pas sinds een week of 2 echt duidelijk bewegen, en duwtjes. Maar met jouw termijn hoef je je echt nog niet druk te maken om het feit dat je de baby nog niet voelt.
Rustig afwachten, er zit niets anders op, maar de kleine meldt zich heus wel hoor, nog even geduld!
 
Ja, je zult wel gelijk hebben, dat komt omdat ik bij mijn eerste zwangerschap al bij 16wk mijn dochter al voelde bewegen, maar inderdaad elke zwangerschap is anders. Maar ja ik maak me eenmaal heel erg snel druk terwijl ik beter weet.
 
Hoi Sara
Je hoeft je echt geen zorgen te maken, ik voelde de kleine pas bij 21 weken.
Ik kan me voorstellen dat je soms afvraagt of je zwanger bent, dat had ik ook, ik had geen klachten en voelde me gewoon goed.
Gewoon nog even afwachten, komt vanzelf wel.

Succes en groetjes Anita
 

Wat voel ik me dan bevoorrecht.....bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de eerste kriebeltjes met 14/15 weken. En bij deze zwangerschap ook al lekker vroeg.....14 weken. Nu ben ik inmiddels 23 weken en de kriebels zijn echte schopjes tot schoppen geworden.

Het ligt inderdaad hoe je placenta ligt maar ook aan je eigen lichaamsbouw vaak. Tenminste dat zei de gyn tegen me.

groetjes
 
Hoi,



Ik dacht ook al iets te voelen, ben nu 15 weken.

Het is wel mijn tweede zwangerschap.

Ik vind het zo bijzonder en kan niet wachten op de echte schopjes.



Groetjes Bianca



 
Terug
Bovenaan