18+3 nog geen buikje

<p>Hoi Dames,</p><p> </p><p>ik ben nu 18 weken zwanger maar heb nog steeds geen buikje en pas al mijn broeken nog.</p><p>ik ben bang dat de baby niet goed groeit ofzo, hebben nog meer vrouwen dit meegemaakt ? </p><p>Alvast bedankt</p><p>liefs</p>

Goedemorgen! Welkom bij de 'geen buiken club' haha. Ik ben nu 30 weken en nog steeds geen buik. M'n broeken passen niet echt meer maar als ik niet vertel dat ik zwanger ben, weten mensen het ook niet. Onze jongen ligt erg naar achteren. Tegen m'n rug aan. De gynaecoloog zegt dat je buik vooral vanaf 30 weken gaat groeien omdat de baby dan pas aan gaat komen in gewicht. Nog even afwachten dus... Succes!

Hi Esmeeex,
Mijn buin begon ook pas vanaf week 23/24 ofzo (langzaam) te groeien. Ben nu 36+2 en ik kan je vertellen hij heeft zn inhaalslag gemaakt hoor;)
Dus geen zorgen maken en genieten dat je kleding nog lekker past:)

Bij mij zag een klein buikje bij 20 weken. Met kleding aan kon je het pas zien bij 23 weken en daarna ging het hard! Maak je geen zorgen hoor, is bij iedereen verschillend. Geniet van je zwangerschap!

Mijn buik begon pas met groeien vanaf de 24 weken. En afgelopen woensdag bevallen van een gezonde meid met 40 weken zwangerschap 3510 gram. Dus niks om je zorgen om te maken. Waarschijnlijk kom je gewoon net als ik niet heel veel aan (ik was totaal 11.6 aangekomen). En nu 6 dagen na bevalling nog maar 3 kilo zwaarder dan 1e weging bij verloskundige. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Doe je dit wel bespreek het dan met je verloskundige. Zij zijn er voor dit soort dingen en weten je te stimuleren. 

Ik was ook heel erg bang dat de baby niet goed genoeg groeide want die buik bleef echt achter naar mijn idee dus dacht echt, ja hoe kan de baby dan goed groeien. Ik ben nu 30 weken en nu pas zeggen mensen, oh gefeliciteerd! Als ze vervolgens horen dat ik al 30 weken ben, zie je ze denken uh ok dat valt mee dan qua buik. 
En onze kleine meid groeit als kool en wordt gemiddeld hoogstwaarschijnlijk een heel stuk langer en zeer goed gewicht. Helaas ben ik zelf wel qua kilo`s in de eerste 3 maanden door de hormonen behoorlijk aangekomen maar zit meer aan mijn benen en mijn kont dus dat valt niet zo op. 
Oftewel, inderdaad lekker van genieten. Die buik komt vanzelf. Ik vind het heeeeel fijn dat ik nu pas met 30 weken een beetje de ongemakken van een dikkere buik ondervind als in bukken niet zo leuk meer einde van de dag en de boel down under niet meer goed kunnen bekijken om bij te werken haha. De meeste hebben dit al veeeeel eerder dus echt, alleen maar fijn! 

Nog eentje hier ??‍♀️. Ik kreeg een buikje rond de 26 weken waaraan je op zich zou kúnnen zien dat ik zwanger was (maar nog steeds niet overtuigend). Paste toen ook niet al m’n broeken meer, daarvoor dus wel en daarna nog steeds wel een deel. Maar m’n buik bleef bescheiden, de hele zwangerschap. Het was zelfs zo dat toen ik 37 weken was en ik een afspraak moest maken bij de balie van verloskunde in het ziekenhuis ze vroeg waarvoor ik kwam ?. Die laatste 2 weken trouwens wel ineens een inhaalslag gemaakt en eindigde met toch bestwel een buik. Maar snap nog steeds niet waar m’n zoon zich verstopt had de rest van de tijd want het is niet alsof ik heel groot ben ofzo.

Hier het zelfde inmiddels 38 weken. 
Maar met 28 weken zag je nog bijna niks, 
moest met 32 weken met verlof en als je dat dan zei dachten ze dat ik op vakantie ging, toen ik zei dat ik al met verlof ging geloofde ze me haast niet ( super irritant) 
maar nu 38 weken toch wel een flinke buik en echt niet handig hoor haha! Dus geniet er van. 

Terug
Bovenaan